Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Minifinans skickar till inkasso trots återbetalt lån – fler drabbade?

Så som jag kan se är det 6 fakturor som ligger hos inkassobolaget 3 av dom har jag bevis på att dom är betalda , ska man bita i det sura äpplet och betala inkasson för dom andra 3 fakturorna som jag aldrig har fått från minifinans så kan inte heller bevisa något.

Har du bevis på att du försökt kontakta dom utan svar i två års tid så bör du nog också snarast kontakta AgeraPay. Det är ju uppenbart att dom försöker göra något redigt fult.
Har ett Mail där jag efterfrågade fakturor.
Sen är det tyvärr bara en massa samtal där ingen svarat ..

Frågade chatgpt detta "kan man få inkassokrav på fakturor man aldrig har fått"

Ja, det är tyvärr möjligt att få ett inkassokrav på en faktura man aldrig har fått — men det betyder inte att du automatiskt är betalningsskyldig utan vidare.

Här är vad du bör veta:

1. Företaget måste kunna visa att fakturan har skickats: Det är inte ett krav att du faktiskt har tagit emot den, men företaget måste kunna visa att den har skickats till rätt adress, e-post eller annan överenskommen kommunikationsväg.
  2. Du har rätt att bestrida inkassokravet: Om du inte har fått någon faktura tidigare, kan du bestrida inkassokravet. Det gör du skriftligen (t.ex. via mejl) till inkassobolaget och anger att du aldrig har fått någon ursprunglig faktura.
  3. Inkassobolaget måste då pausa ärendet: När ett krav bestrids på ett giltigt sätt, får inkassobolaget inte gå vidare med betalningspåminnelser eller ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogden utan vidare utredning.
  4. Kontrollera dina uppgifter: Se till att företaget har rätt adress och kontaktuppgifter till dig. Ibland kan fakturor hamna fel på grund av exempelvis flytt eller felaktig e-postadress.

Intressant dom lär ju inte kunna bevisa att dom skickat fakturan, om nu detta stämmer

Jag har fått kontakt med AgeraPay (de svarade väldigt fort) och skickat över mailkonversationer och transaktioner redan - rekommenderar dig att göra samma sak.

Jag skickade till deras vanliga infomail, men fick svar direkt av inkassochefen, så dom verkar ta det på allvar i alla fall.
Jag kontaktade de och har dessutom skickat bevis på att mitt lån är fullt återbetalt. De undersöker just nu.

Hej !
Är i samma situation. Har fått ett inkassokrav gällande minifinans.

Som jag är helt säker på att jag har betalat för över 2 år sedan .

Kommer heller inte i kontakt med inkassoföretaget Agera Pay .
Är detta ett seriöst företag ?

Vad kan man göra i detta läget ?
Vad har ni andra gjort ?

Hej !
Är i samma situation. Har fått ett inkassokrav gällande minifinans.

Som jag är helt säker på att jag har betalat för över 2 år sedan .

Kommer heller inte i kontakt med inkassoföretaget Agera Pay .
Är detta ett seriöst företag ?

Vad kan man göra i detta läget ?
Vad har ni andra gjort ?
Oroa dig inte. 0771-18 60 60 ring agera och informera de om att det är ett misstag precis som vi andra gjort så pausar de processen. Mejla sedan minifinans och be om dokument eller vanligt svar på mejl att ditt lån är återbetalt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp