Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

minifinans.se, kommer de att öppna

Har någon fått pengar och är det någon som beviljat trots anmärkningar

Jo det kan det stå på de flesta men en del godkänner ju ändå

BLEV UPPRINGD IMORSE 08:30 ÖPPNAR INTE DE KL 09?? EFTER LITE KONTROLLFRÅGOR SÅ FICK JAG UTBETALT 3 000 KR, FICK FÖRST AVSLAG PÅ 5000 KR. TYDLIGEN RINGER DE ÄVEN KRONOFOGDEN OCH GÖR EN SISTA KOLL INNAN UTBETALNING TEX OM MAN HAR FÖRELÄGGANDEN SÅ FÅR MAN AVSLAG SA HAN.

Jag har nu fått pengarna utbetalda. Minifinans ringde upp och kontrollerade alla uppgifter man angav i ansökan.
Det var direktbetalning till Swedbank.

Bara positivt att säga om dessa. Ansökte i söndags och gjorde ansökningsproceduren. Fick ett samtal runt 10 idag där en kille gick igenom lite standard saker. Inga jobbiga frågor med vad man ska göra med pengarna utan bara veriferar personnummer, adress osv. Hade pengarna på kontot 5 minuter efter samtalet.

Måste säga att dessa funkar klockrent så himla trevliga:) Hade sökt 4000 kr fick avslag! mailade och undrade varför eftersom jag saknar anmärkningar eller förelägganden. Fick till svar om att min score var för låg för 4000 kr sökte på 2500 kr funkade klockrent, hade score 76 av 100.
fick utbetalt nu efter att ha erlagt avgiften.

Sökte 2 500 kr idag på morgonen fick utbetalt innan lunch. Snabba utbetalningar speciellt till Swedbank. Skönt att inte behöva tänka på att betala in allt efter 30 dagar.
Deicdas Score på 79 av 100 undra om det är samma som Creditsafe?

Hade score 92 av 100 fick beviljat 4000. Tror det är som CS modellen.
Snabb utbetalning även här till Swedbank 15 min.

Nu är jag inte intresserad av att låna hos dessa, och jag har ingen koll på vilken typ av upplysning dom tar när ni snackar om er score.
Men intrycket är väl att dom inte har tillräckligt med kapital och därför hellre sprider ut på så många olika som möjligt.

Kollade in sidan och kollade priserna om man lånar i en månad. Lånar man 500kr betalar man tillbaka 569kr - det är den enda som sticker ut.
Deras affärsidé bygger alltså, som dom skriver, på att dom inte tar ut ränta. Lånar på 5000kr över ett år är ju det ganska schysst deal. Men hur många kommer få göra det?
Antagligen ingen som behöver ta den typ av lån. Om ens det.

Resterande lån kostar 464 i avgift:
Låna 1000kr=betala tillbaka 1464kr
Låna 1500kr=betala tillbaka 1964kr osv till
Låna 5000kr=betala tillbaka 5464kr

Alltså så tjänar dom ju dubbelt så mycket att låna ut 1000kr var till 2personer istället för att låna ut 2000kr till en. Dom tjänar alltså även dubbelt så mycket på att låna ut 1000kr var till 2personer mot om dom lånar ut 5000kr till en person.

Men dom gör ju som dom vill, men jag tror de flesta kommer få nöja sig med en lägre summa.

Sedan förstår jag inte varför dom ska ta en avgift via sms. Det känns som en väldigt konstig affärsidé, vem vet vad dom pengarna finansierar och hur dom skattas. Nä. Jag hade aldrig beblandat mig med ett kreditgivare som tar betalt innan dom lånar ut.
En vacker dag bommar dom igen och så drar dom in en stor summa utan att låna ut till någon, innan folk blivit medvetna har någon säkert dragit in en hyffsad summa med tanke på hur mkt desperata människor det finns som är i behov av lån.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp