Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

minifinans.se, kommer de att öppna

Mikrofinans e dum.i.huvudet.. de står att ej beviljar om man ha aktuellt ärende hos kronofogden.. men även om du text haft ett föreläggande för text ett halvår sen så få du inget lån.. De står de inget om i ansökan.. näe dom dum i huvud på riktigt

Minifinans ska de stå

Mikrofinans e dum.i.huvudet.. de står att ej beviljar om man ha aktuellt ärende hos kronofogden.. men även om du text haft ett föreläggande för text ett halvår sen så få du inget lån.. De står de inget om i ansökan.. näe dom dum i huvud på riktigt

Minifinans ska de stå
Så länge du betalat betalningsföreläggandet så är det inga problem. Jag fick veta att jag hade ett betalningsföreläggande tack vare Minifinans (en jävla unionenförsäkring!!!!!), betalade det direkt och någon vecka senare så kunde jag ansöka och fick 3000 kr utbetalt.

Dessa jävla lustigkurrar beviljar aldrig mig. Jag uppfyller kriterierna. Men dom ringer KFM och frågar om man haft ett föreläggande hos dom senaste par åren och det har man i allra högsta grad. MEN det jag skulle säga är att om man nekas lån hos dom får man tillbaka dom 500 kronorna i ansökningsavgift gratis (som man sen betalar med sin mobilräkning).
Men det är 500 kronor räntefritt om ekonomin tjorvar för stunden.
Bra att veta.
Så även om ni har anmärkningar men ett abonnemang som står på er får ni loss pengar!

Bra tips va :)?

Dessa jävla lustigkurrar beviljar aldrig mig. Jag uppfyller kriterierna. Men dom ringer KFM och frågar om man haft ett föreläggande hos dom senaste par åren och det har man i allra högsta grad. MEN det jag skulle säga är att om man nekas lån hos dom får man tillbaka dom 500 kronorna i ansökningsavgift gratis (som man sen betalar med sin mobilräkning).
Men det är 500 kronor räntefritt om ekonomin tjorvar för stunden.
Bra att veta.
Så även om ni har anmärkningar men ett abonnemang som står på er får ni loss pengar!

Bra tips va :)?

Nix, kostnaden är 95 kr (iallafall vad jag brukar få betala). Men kan vara en ok avgift för att få ett ”lån” på 400 kr...

”Om din ansökan godkänns efter kreditprövningen så kommer du att via SMS betala och godkänna uppläggningsavgiften på 495 kr som debiteras din mobilräkning... Avgiften betalas tillbaka reducerat med 95 kr om du medvetet erlägger avgiften trots att du inte blivit beviljad kredit eller har aktiva förelägganden hos Kronofogden.”

Ja så blir det. Du har helt rätt.

Däremot går det inte undan. Jag ansökte igår. 495 debiterades. Men fortfarande varesej några 3000 (som jag beivljades nu plötsligt) på kontot eller dom 400.
Så vi får se vad detta mynnar ut i...

Fick du något svar på smset, typ att hantering/utbetalning kommer ske?

Det är bara när man får svar på smset som de drar pengar, och således man får ut de 400 kr. Det är iallafall min erfarenhet.

Japp.
Jag fick det SMS:et.
Men sen ringer dom KFM och frågar om personen någonsin haft skuld/betalningsföreläggande (vilket merparten här har haft) och då nekar dom mig och betalar ut dom 400...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp