Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mina möjligheter till blanco/samlingslån

Hej alla kunniga i forumet. Jag vill ansöka om ett blancolån på ca 350000-400000.

Anledningen till detta är att jag vill hjälpa min son att smala lån. ( detta är noga genomtänkt, och det finns många olika anledningar som gör att vill göra detta. ) Sonens lån beror EJ på spelmissbruk, eller annat missbruk. Det är helt andra omständigheter. Därför jag valt att hjälpa till.
Mina förutsättningar:
Inkomst för 2022 625000 kr ( inkomsten för 2021 360 000.)
Kredit 35000 kr syns på UC. 30 k utnyttjat.
En förfrågan hos UC 2022-11-29.
Inga anmärkningar och inga skulder.
Inga bolån.
Bor i hyresrätt.
UC risk 1,6 %
Jag är 49 år.

Anledningen till att jag är osäker inför ansökan beror på att jag 2013 hade skulder som nu är betalda, och inga anmärkningar eller likande finns kvar. Min livssituation har förändrats helt och hållet sedan dess. Jag har ett arbete med bra inkomst, inga lån, förutom krediten på 35 k. Och ett CSN lån.
Jag bor i hyresrätt ensam
Månadskostnader : Hyra 7000kr. El ca 300 kr. Internet ca 500 kr. CSN 1000kr Har kontantkort till mobilen. Ingen försörjningsplikt till någon.
Jag har däremot hjälpt sonen med låneavbetalningar det senaste året.
Arbetsresor betalar mitt arbete.

Hur tror ni mina möjligheter ser ut till att få ett lån på ca 400 000? Och vart skall jag vända mig. Min bank som jag haft i alla år sedan början av 90-talet är Handelsbanken. Då jag hade skulder 2013 var de en av de jag var skyldig. Så där kan jag ej ansöka.
Jag är tacksam för svar

Om inkomsten 2022 syns på din upplysning ska det där inte vara något problem

För att göra det extra tydligt då det handlar om pengar gör ett avtal med sonen vid sidan om där det står tydligt att han ska betala lånet till fullo.
Ställ även mer krav där han lovar att inte hamna i samma situation igen.
Väldigt snällt att ställa upp i en sådan situation men var övertydlig !

Du skriver att det inte är till spelberoende eller dylikt ? Är du helt säker ? En missbrukande ljuger jätte bra. Gör en grundlig kontroll oavsett vad han säger. Om
är det någon form av beroende, aktier, knark eller shopping beroende skulle jag kräva samtals stöd eller psykolog innan detta skulle va ens på tal ..

Finns det syskon som kan hamna i kläm så kan det va bra att även dom vet om det

För att göra det extra tydligt då det handlar om pengar gör ett avtal med sonen vid sidan om där det står tydligt att han ska betala lånet till fullo.
Ställ även mer krav där han lovar att inte hamna i samma situation igen.
Väldigt snällt att ställa upp i en sådan situation men var övertydlig !

Du skriver att det inte är till spelberoende eller dylikt ? Är du helt säker ? En missbrukande ljuger jätte bra. Gör en grundlig kontroll oavsett vad han säger. Om
är det någon form av beroende, aktier, knark eller shopping beroende skulle jag kräva samtals stöd eller psykolog innan detta skulle va ens på tal ..

Finns det syskon som kan hamna i kläm så kan det va bra att även dom vet om det
Tack för svar :) Jag är övertydlig med honom .
Det handlar om helt andra omständigheter, jag har fått full insyn. Jag har kontrollerat, och vet helt och hållet anledningen. Med syskon har jag även sett till att de vet och även att de ej kommer i kläm, och de vet även om detta. Jag har " jobbat" med att hjälpa honom på rätt sätt i över ett år för att reda ut vad som blir bäst, och hur jag kan hjälpa honom, men ändå att han tar sitt ansvar i det hela.

Då är det bara köra på enligt mig och klart man hjälper sina barn om man har möjlighet

Mina förutsättningar:
Inkomst för 2022 625000 kr ( inkomsten för 2021 360 000.)
Kredit 35000 kr syns på UC. 30 k utnyttjat.
En förfrågan hos UC 2022-11-29.
Inga anmärkningar och inga skulder.
Inga bolån.
Bor i hyresrätt.
UC risk 1,6 %

Ganska hög UC-risk med tanke på att du verkar ha goda förutsättningar med bra lön och låg belåning. Men oavsett den så bör det inte vara några problem att få ditt lån att gå igenom.

Ganska hög UC-risk med tanke på att du verkar ha goda förutsättningar med bra lön och låg belåning. Men oavsett den så bör det inte vara några problem att få ditt lån att gå igenom.
Ja det var min tanke med, förstår inte riktigt varför den är så hög... ? Det är därför jag frågar lite här innan jag ansöker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp