Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mina förutsättningar för samlingslån?

Valde att söka samlinglån via Lendo idag, sökte 260k och fick 260k med lösenkrav på hela beloppet, 10.13% eff ränta.
Däremot står det att de inte löser krediter, det var just krediterna jag helst ville bli av med :(
Från vilka fick du erbjudandet? Kan vara som Doodles skriver. Ring dem och förklara läget. Ingen är omöjlig.

Inga fler erbjudanden? Ibland betyder det att de vill att du själv löser krediterna. Har du kollat exakt vad de menar?
6 erbjudanden men bara Ikano som erbjöd hela beloppet. När man går in på hemsidan så står det att de löser krediter… märkligt.

Vad menar du med krediter? Kredikort? Ikano löser inte kreditkort men kontokrediter löser dom. Ikano är dock sjukt snälla när det gäller lösenkravet till skillnad från de flesta andra banker som inte tummar på det. Ring dom och säg att du behöver sänka lösenkravet, då får du själv betala in det.

Vad menar du med krediter? Kredikort? Ikano löser inte kreditkort men kontokrediter löser dom. Ikano är dock sjukt snälla när det gäller lösenkravet till skillnad från de flesta andra banker som inte tummar på det. Ring dom och säg att du behöver sänka lösenkravet, då får du själv betala in det.
Japp kreditkort. Läste någonstans när jag ansökte om lånet att det inte gick att lösa kreditkort, men hittar det inte igen. Går man in på hemsidan verkar det vara OK dock. Får väl pröva och se om det går.
IMG_4756.png

De har löst lite allt möjligt för mig tidigare. Du måste helt enkelt ta kontakt med de. Skulle det inte lösa sig har du andra erbjudanden att falla tillbaka på.

Chansade och fyllde i även kreditkorten på fullmakten i torsdags. Fick även göra egna rader på sidan av pappret för att få plats med alla lånen jag ville samla (endast 6 rader att samla lånen på). Kom heller inte upp i hela lånesumman (260k), samlade ihop ca 254 trots att det var lösenkrav på allt.

Imorse fick jag mail om att lånebeloppet kommer finnas tillgängligt om ca 3 dagar. Nu ber jag till alla gudarna att det går igenom!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp