Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mina förutsättningar för samlingslån?

Överskott av tjänst: 747 000
Underskott: 44 000

Blanco: 386 000
Avbetalning: 47 000
Krediter: 38 000 (av 40 000
Antal krediter: 12
Antal kreditgivare: 9
FF: 7
Hyresrätt: 11 000

uc-score: 495 (mindre bra)
Riskprognos: 13.1%

Vill samla 250k till ett enda lån.
Jag är sambo och har 1 barn, vad kan hända om jag uppger att jag är ensamboende? Sambon är arbetslös och har ingen inkomst. Är det bättre att uppge sambo eller ensamboende?

Senast ändrad:
Du får möjligen en del problem när man i folkbokföringen kan se att du är sambo med du anger ensamstående

Du får möjligen en del problem när man i folkbokföringen kan se att du är sambo med du anger ensamstående
Man ser inte i folkbokföringen om någon är sambo. Man ser att en person bor ihop med en annan. Eller flera andra.

Överskott av tjänst: 747 000
Underskott: 44 000

Blanco: 386 000
Avbetalning: 47 000
Krediter: 38 000 (av 40 000
Antal krediter: 12
Antal kreditgivare: 9
FF: 7
Hyresrätt: 11 000

uc-score: 495 (mindre bra)
Riskprognos: 13.1%

Vill samla 250k till ett enda lån.
Jag är sambo och har 1 barn, vad kan hända om jag uppger att jag är ensamboende? Sambon är arbetslös och har ingen inkomst. Är det bättre att uppge sambo eller ensamboende?
När är din senaste ff tagen? Din riskprognos är rätt hög men det är även din inkomst. Speciellt sett till din skuldbörda. Svar på din fråga: bankerna gräver inte i huruvida du är sambo eller inte.

När är din senaste ff tagen? Din riskprognos är rätt hög men det är även din inkomst. Speciellt sett till din skuldbörda. Svar på din fråga: bankerna gräver inte i huruvida du är sambo eller inte.
Senaste FF i nov -22. Gissar att det är de nästan maxade kreditkorten som ställer till det. Bla kreditkorten jag vill få bort med samlinglånet

Senaste FF i nov -22. Gissar att det är de nästan maxade kreditkorten som ställer till det. Bla kreditkorten jag vill få bort med samlinglånet
Ah, fattar. Äldre än 6 månader, bra. Ja, precis det är ju inte toppen med maxade kreditkort. Lär förstöra mycket. Men du har en bra lön och inte så höga skulder.

Man ser inte i folkbokföringen om någon är sambo. Man ser att en person bor ihop med en annan. Eller flera andra.
Det är sant, man ser om man är sammanboende med andra, inte om man är sambos.

Jag fick frågan för kanske 10 år sedan. En person var folkbokförd i min bostad som jag inte angett i min låneansökan. I det fallet var det en granne som angett fel lägenhetsnummer, men det fastnade det i en stund då.

Det är sant, man ser om man är sammanboende med andra, inte om man är sambos.

Jag fick frågan för kanske 10 år sedan. En person var folkbokförd i min bostad som jag inte angett i min låneansökan. I det fallet var det en granne som angett fel lägenhetsnummer, men det fastnade det i en stund då.
Ja det var jag med om oxå under skuldsaneringsprocessen. Vi flyttade bytte lgh o hyresgästen som hade bott där (el hennes anhöriga då hen flyttade till ett säbo..) hade inte lämnat in om adressändring så det såg ut som vi var tre som bodde ihop. Till råga på allt hade hen samma efternamn som oss... Det löste sej iaf.

Valde att söka samlinglån via Lendo idag, sökte 260k och fick 260k med lösenkrav på hela beloppet, 10.13% eff ränta.
Däremot står det att de inte löser krediter, det var just krediterna jag helst ville bli av med :(

Valde att söka samlinglån via Lendo idag, sökte 260k och fick 260k med lösenkrav på hela beloppet, 10.13% eff ränta.
Däremot står det att de inte löser krediter, det var just krediterna jag helst ville bli av med :(
Inga fler erbjudanden? Ibland betyder det att de vill att du själv löser krediterna. Har du kollat exakt vad de menar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp