Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mina chanser till att samla i bostad

Samlade skulder i ett sk tillägslån hos Svea. Sökte hos dem och efter rätt lång handläggning plus värdering av bostaden så fick jag lånet
Hade det gått mer än 5år sedan du köpte bostaden för att de skulle kräva en värdering eller gör dem det oavsett?

Hej.
Varje månad betalar jag hela min lön till lån. Jag har kämpat några år för att få det att gå runt. Har 7st betalningsanmärkningar varav en av den störta summan försvinner 29 oktober.

Jag behöver försöka samla lånen i min bostad
Har ett tillägslån hos Svea som jag gärna vill få in i mitt vanliga bostadslån då jag betalar hutlösa pengar i ränta på det.

Har handelsbanken till övriga bostadslånet.

Min sambo har fläckfri UC och vi har aldrig släpat efter med några inbetalningar till vare sig Handelsbanken eller Svea.

Vad tror ni om mina/våra chanser?

Bifogar bilder på mina lån/anmärkningar från U

Hej.
Varje månad betalar jag hela min lön till lån. Jag har kämpat några år för att få det att gå runt. Har 7st betalningsanmärkningar varav en av den störta summan försvinner 29 oktober.

Jag behöver försöka samla lånen i min bostad
Har ett tillägslån hos Svea som jag gärna vill få in i mitt vanliga bostadslån då jag betalar hutlösa pengar i ränta på det.

Har handelsbanken till övriga bostadslånet.

Min sambo har fläckfri UC och vi har aldrig släpat efter med några inbetalningar till vare sig Handelsbanken eller Svea.

Vad tror ni om mina/våra chanser?

Bifogar bilder på mina lån/anmärkningar från UC
För mig personligen jag försökte samla mina lån genom samlings lån hos Swedbank, men systemet nekade mig automatiskt pga ”låg återbetalningsförmånga” baserat på mina utgifter och liknande trots att jag har bra UC score. Hade delbetalningar hos Svea, klarna osv som jag kände att räntan gjorde att det var som att jag betalade ingenting. Jag flyttade över allt till Anyfin, vilket hjälpte med att betala av saker men då hade en hög månadskostnad vilket begränsade min ekonomi rätt mycket, exempelvis hade jag inte råd att lägga samma budget på vissa saker som bränsle och den budgeten var minimum som jag behövde till bränsle och sånt om man säger så. Efter det så gjorde jag ansökan via Enklare och fick ner en genomsnitt ränta på 16% hos Anyfin till runt 10%. Och från början innan jag samlade allt då var det genomsnitt mellan 15-20% på varje grej. Genom enklare blev jag erbjuden lån hos en bank och det gjorde att jag kunde få längre ränta på mina skulder samt att min månadskostnad blev lite mindre. Jag ansökte om lite mer än vad jag behövde, och det för att ha som en extra reserv budget så att jag inte får det där kreditkort återfallet om jag nån gång får längre lön pga sjukdom och liknande vilket var det som gjorde att pengarna inte räckte från början. Jag har märkt också att när jag knappt har pengar på kontot, då spenderar jag det jag har, men har jag exempelvis 20-30 på kontot ”extra” så blir jag mer snål och vill ha kvar det, och får dopamin av att lägga mer pengar där så att det växer och växer månad för månad, och sen har jag min minimum gräns där som jag känner att vill jag treat myself med något extra så kanske jag använder pengar från den budgeten, men jag håller mig till gränsen. Så har jag 25 kanske jag sätter gränsen på 20, och har jag 35 så sätter jag gränsen till 30. Och sen försöker jag hela tiden komma högre exempelvis från 40 till 50 som nån slags milestone och generellt blir jag mer sugen på att nå då 50 än att spendera och gå tillbaka till 30 igen. Jag är bättre på att spara pengar när jag har pengar, men om jag har ingenting då liksom en tusen lapp över från lönen utöver utgifter då har jag väldigt svårt att inte spendera den tusenlappen för det är så lite att det knappt gör ”skillnad” även om det egentligen gör det i slutändan.

Hade det gått mer än 5år sedan du köpte bostaden för att de skulle kräva en värdering eller gör dem det oavsett?
Du kan värdera oftare än 5 år.

Nu är det dessutom en ny bank som lånat ut, så en ny värdering är garanterat gjord.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp