Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mina bästa år

Byt bank, så fort du är kvitt dina lån! Låt dom inte tjäna 1 krona till på dig.

Sant. Men vill aldrig mer ha lån. Det är bara nu behovet finns för att baka in alla till ett och kunna beta av det snabbare. Har exempelvis ett lån som bara ökar hela tiden. Sjukt frustrerande.

Sant. Men vill aldrig mer ha lån. Det är bara nu behovet finns för att baka in alla till ett och kunna beta av det snabbare. Har exempelvis ett lån som bara ökar hela tiden. Sjukt frustrerande.

Jag förstår dig. Jag har själv ett flertal sådana lån. Det är otroligt frustrerande både fysiskt och psykiskt. Vi får hoppas på att karma existerar.

Jag säger också nej till fler lån om jag överlever det här.

Önskar alla en god natt, förra natten svettades jag floder pga stressen. Hoppas på bättre sömn inatt.

När man måste lägga all energi man har kvar på att hålla sig flytande är det svårt att se ljuset i tunneln. Det går att ta sig ur eländet, jag vet! Mycket är ju vunnet bara genom att man får koll på sin situation, att man inte stoppar huvudet i sanden utan vet hur ekonomin ser ut. Jag "slösade" bort 11-12 år på att vara djupt skuldsatt, i stort sett hela 20-nånting, den tid i livet som man har alla möjligheter i världen, innan "verkligheten" och alla förpliktelser kickar in. Jag borde ha släppt till KFM så fort kalkylen inte gick ihop, jag borde tagit kontroll på situationen på en gång, inte låtsats som ingenting, inte mörkat för familj och vänner - och framförallt inte för mig själv! På löningsdagen var alla bekymmer glömda i en dag och sedan var resten av månaden elände. Kunde, borde, skulle.

Samtidigt är det ju inte så att allt i livet är skit för att ekonomin är det. Det ligger som ett filter över allt, men det går att skingra emellanåt!

När man måste lägga all energi man har kvar på att hålla sig flytande är det svårt att se ljuset i tunneln. Det går att ta sig ur eländet, jag vet! Mycket är ju vunnet bara genom att man får koll på sin situation, att man inte stoppar huvudet i sanden utan vet hur ekonomin ser ut. Jag "slösade" bort 11-12 år på att vara djupt skuldsatt, i stort sett hela 20-nånting, den tid i livet som man har alla möjligheter i världen, innan "verkligheten" och alla förpliktelser kickar in. Jag borde ha släppt till KFM så fort kalkylen inte gick ihop, jag borde tagit kontroll på situationen på en gång, inte låtsats som ingenting, inte mörkat för familj och vänner - och framförallt inte för mig själv! På löningsdagen var alla bekymmer glömda i en dag och sedan var resten av månaden elände. Kunde, borde, skulle.

Samtidigt är det ju inte så att allt i livet är skit för att ekonomin är det. Det ligger som ett filter över allt, men det går att skingra emellanåt!

Jag känner igen mig i allt du skriver. Lycka till med allt.

Håller med. Givetvis är inte allt eländigt men vissa dagar och perioder är man knäckt. Särskilt när man försöker göra sitt allra bästa och lite till men det räcker ändå inte...

Håller med. Givetvis är inte allt eländigt men vissa dagar och perioder är man knäckt. Särskilt när man försöker göra sitt allra bästa och lite till men det räcker ändå inte...
Det är riktigt tufft. När man känner sig trängd och maktlös!
All energi går åt att ringa runt, tjata till sig en plan eller att få anstånd. Eller leta andra lån. Det är en rävsax som heter duga! Men tänk va starka vi är som fixar detta och ändå fixar vår vardag, hyfsat i alla fall! Nu e de vi som faller, kämpar oss upp, om några år kan vi hjälpa andra med våra erfarenheter! Kämpa på! Många kramar

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp