Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mina bästa år

Är väldigt låg idag när det slår en att jag slösat mina bästa år i livet till denna låneträsk. Och många år återstår. Även om det är självförvållat, så är det jättejobbigt och svårt att ge all sin energi till förhandlingar med inkassobolag och fordringsägare. Varje dag är det något som måste fixas. Ja, jag tycker synd om mig idag. Ibland har man rätt till det också. Innan låneträsket så har jag haft ett tufft liv som få, energin räcker inte bara till att kämpa hela tiden.

Är väldigt låg idag när det slår en att jag slösat mina bästa år i livet till denna låneträsk. Och många år återstår. Även om det är självförvållat, så är det jättejobbigt och svårt att ge all sin energi till förhandlingar med inkassobolag och fordringsägare. Varje dag är det något som måste fixas. Ja, jag tycker synd om mig idag. Ibland har man rätt till det också. Innan låneträsket så har jag haft ett tufft liv som få, energin räcker inte bara till att kämpa hela tiden.
Ja, det är hårt när man inser att man suttit o betalat dyra räntor och avgifter, när man ser vad man kunnat göra istället för dessa pengar, men tror nog att du haft några ljusa och mysiga dagar även om du suttit i låneträsket. Fokusera på dom! Klart det är tufft att kämpa hela tiden, varje dag, varje minut! Men sluta inte kämpa, hämta kraft i naturen genom promenader, prata med folk, skriv här! :) kom ihåg att var dag har nog med sitt. Så ta en dag i taget. Styrkekramar till dig!

Förstår dig helt! Man blir rejält sliten, ont i magen och oro är ens följeslagare dygnet runt. Jag är också deppig den här veckan, grät igår av utmattning. Telefonen ringde med Ingen uppringnings id igår och jag blev så rädd (utan att egentligen veta varför men man är hela tiden på sin vakt). Jag fick ångest och stirrade på mobilen och sen stängde av ljudet, kunde inte svara. Sen hade den som ringt lämnat ett meddelande och det var fr Vc angående min astma medicin... Senare på dagen låg ett brev från banken till min sambo i brevlådan... panik igen, tankarna snurrar, vad har jag ställt till med den här gången, uppsagd kredit eller ännu värre... Men det var bara ett brev där de meddelade honom som vårdnadshavare att den andra föräldern (=jag) öppnat bank id till vår dotter. då kände jag hur sliten och stressad man blir efter alla år med kämpande och bönande och fixande och trixande.

så jag förstår dig! Det som gör att jag orkar är att jag vet att det blir bättre! Försöker inte ge efter för destruktiva tankar, har ett mål och håller blicken högt mot målet. Varje dag ska ett krig vinnas! Men det kommer deppiga stunder!
Att de kommer just nu för min del tror jag det handlar om att årets dyraste årstid är här. MAn kan inte låsa in sin familj och säga att tyvärr vi har inte råd med sommar! Det är så tufft! Av den anledningen hatar jag sommaren!

Styrkekram till dig och försök hitta och fokusera på de små guldkornen i tillvaron.

Jag tycker det är tragiskt att storbankerna stänger ute en på det här sättet. Hade dom låtit människor som inte har en så smickrande UC samla sina dyra lån hade dom besparat folk mycket lidande. Det är ju inte så konstigt att snabblånen finns när dom ser en marknad i att låna ut till desperata människor.

Jag tycker det är tragiskt att storbankerna stänger ute en på det här sättet. Hade dom låtit människor som inte har en så smickrande UC samla sina dyra lån hade dom besparat folk mycket lidande. Det är ju inte så konstigt att snabblånen finns när dom ser en marknad i att låna ut till desperata människor.
Min egen bank har sagt till mig vid ett flertal tillfällen att jag "måste" förstå att banken är ingen riskkapitalist! De vill vara säkra på att få tillbaka "sina" pengar! Men bankmannen har inget svar när jag frågar "Okej ni tror inte att jag klarar av att betala 2000 kr/mån för ett lån hos er men som ni ser på mitt kontoutdrag betalar jag 15 000 kr/mån för dåliga lån och räntor!" Banken struntar fullkomligt i de mindre bemedlade människorna.Förut ringde de till oss en gång per år och ville boka möte för en ekonomisk genomgång och hjälpa oss placera våra pengar på bästa sätt.

Jag är djupt besviken på banken. Vad händer med banken om alla tar ut sina pengar? Ja just det!

Min egen bank har sagt till mig vid ett flertal tillfällen att jag "måste" förstå att banken är ingen riskkapitalist! De vill vara säkra på att få tillbaka "sina" pengar! Men bankmannen har inget svar när jag frågar "Okej ni tror inte att jag klarar av att betala 2000 kr/mån för ett lån hos er men som ni ser på mitt kontoutdrag betalar jag 15 000 kr/mån för dåliga lån och räntor!" Banken struntar fullkomligt i de mindre bemedlade människorna.Förut ringde de till oss en gång per år och ville boka möte för en ekonomisk genomgång och hjälpa oss placera våra pengar på bästa sätt.

Jag är djupt besviken på banken. Vad händer med banken om alla tar ut sina pengar? Ja just det!

Tar man sig ur det här levande har i alla jag lovat mig själv att aldrig mer låna! Har man inte pengar, så har man inte det. Det är bara dumt att skuldsätta sig när man kan jobba ihop pengarna.

Tack för att ni orkat svara. Nu orkar jag kämpa en dag till. En dag i taget. Jag har tyvärr av denna situation blivit väldigt inåtvänd person, jag orkar inte med något. Är också förvånad över att ingen vanlig bank kan förstå vilket betalningsutrymme vi har. Betalar minst 20 000 kr i månaden för lån. Detta är så sjukt. Och eftersom jag har hos så många aktörer så tickar bara räntan på och mina inbetalningar påverkar beloppen i mycket liten utsträckning.

När jag ringde min bank och frågade om de kunde hjälpa till o samla lån så svarade Handelsbanken att de inte ger lån till människor som har många krediter och smålån.. Sen sa hon att gör jag en UC på dig tror jag säkert du har anmärkningar dessutom!! Hur kan man säga så? Jag har inga anmärkningar?!?

När jag ringde min bank och frågade om de kunde hjälpa till o samla lån så svarade Handelsbanken att de inte ger lån till människor som har många krediter och smålån.. Sen sa hon att gör jag en UC på dig tror jag säkert du har anmärkningar dessutom!! Hur kan man säga så? Jag har inga anmärkningar?!?
Usch det var drygt sagt! Och kränkande! De vill bara ha kunder med mycket stålar hos dem!

Mm fått samma typ av bemötande trots bra inkomst och inga anmärkningar och stort betalningsutrymme. Sommaren är värst, den pressen som uppstår då är inte kul.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp