Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min värld rasar. Hade plan, intrum säljer till gothia

Vill bara skriva av mig medan jag kämpar emot panikångest gråt och massa andra känslor.

Jag har krigat med en skuld som nu är på ca 230000 (+ränta 150 000kr) där jag kommit överens med Intrum sen förra året om att nu i maj betala av hela kapitalskulden och stryka räntan.
Nu helt plötsligt har Gothia köpt upp skulden och säger att dem inte kör på ackord då jag precis gått över till dem.
Jag förklarar allt till öron som inte lyssnar.

Handläggaren säger att jag får prata med Intrum isf och be dem köpa tillbaka skulden haha vaaaaaa fan snackar du om ville jag säga.

Jag skakar av ilska. Min plan rasar. Vet inte vad jag ska göra nu :(

Antar att du redan pratat med Intrum, vad sa de?

Antar att du redan pratat med Intrum, vad sa de?
Aa Intrum säger att dem inte kan göra något då min skuld överlåtits till Gothia.

Att vi haft en dialog och en plan spela ingen roll längre då det inte är på deras bord längre.

När man pratar med Gothia så är det som att min skuld är helt ny och inget dem kan göra.

Helt sjukt att när man tror man är på botten och hittar en liten liten ljusglimt, så faller man ännu längre ner.
Kommer göra ett sista försök med Gothia imorgon när jag orkar, annars släpper jag allt. Jobbar deltid. Dem får utmäta det lilla dem lyckas istället för att få in 200 000- 250 000 till maj månad då jag äntligen kan ta samlingslån.
Men vägrar dem så är det ingen mening att fortsätta kämpa då jag inte har råd/kan betala efter maj.
Intrum sålde min skuld till Gothia och Gothia tänkte ” här kan vi tjäna in pengar ” men oj vad fel dem kmr ha!

Fyfan. Men låter helt rätt din inställning att då kan de dra åt helvete. Hoppas ni kommer överens om något imorgon ❤️ Kanske har att göra med lite tur vem som svarar? Aldrig haft med inkasso att göra

Vill bara skriva av mig medan jag kämpar emot panikångest gråt och massa andra känslor.

Jag har krigat med en skuld som nu är på ca 230000 (+ränta 150 000kr) där jag kommit överens med Intrum sen förra året om att nu i maj betala av hela kapitalskulden och stryka räntan.
Nu helt plötsligt har Gothia köpt upp skulden och säger att dem inte kör på ackord då jag precis gått över till dem.
Jag förklarar allt till öron som inte lyssnar.

Handläggaren säger att jag får prata med Intrum isf och be dem köpa tillbaka skulden haha vaaaaaa fan snackar du om ville jag säga.

Jag skakar av ilska. Min plan rasar. Vet inte vad jag ska göra nu :(
Har du överenskommelse skriftligt om överenskommelse du hade med intrum? Då ska den gälla.. så fick jag till mig när en skuld såldes för mig

Aa Intrum säger att dem inte kan göra något då min skuld överlåtits till Gothia.

Att vi haft en dialog och en plan spela ingen roll längre då det inte är på deras bord längre.

När man pratar med Gothia så är det som att min skuld är helt ny och inget dem kan göra.

Helt sjukt att när man tror man är på botten och hittar en liten liten ljusglimt, så faller man ännu längre ner.
Kommer göra ett sista försök med Gothia imorgon när jag orkar, annars släpper jag allt. Jobbar deltid. Dem får utmäta det lilla dem lyckas istället för att få in 200 000- 250 000 till maj månad då jag äntligen kan ta samlingslån.
Men vägrar dem så är det ingen mening att fortsätta kämpa då jag inte har råd/kan betala efter maj.
Intrum sålde min skuld till Gothia och Gothia tänkte ” här kan vi tjäna in pengar ” men oj vad fel dem kmr ha!
Ok, fattar! Jävligt trist!
Som du säger, när man tror att man nått botten så faller man ännu längre ner!
Enda utvägen är inga nya lån (bortsett för ett sjysst samlingslån), leva fattigt och betala på sina skulder. Då lämnar man botten. Hoppas att Gothia ändrar sig!

Som nån annan skrivit gäller ändå avtalet om det är skriftligt.

Oavsett detta så känns det väl inte helt otroligt att få igenom detta hos Gothia ändå? Klart dom hellre vill få in pengar än att utmäta små belopp i 100 år.

Ge dig inte! Ring och förklara din situation precis i detalj. Funkar det inte, vänta tills i maj och försök då igen. Skriv ett ackordsförslag. Var hård. Det är det du skriver som gäller eller inget alls. Men se till att ha pengarna klara och nämn ett datum då du betalar in. Mot att dom tar bort räntekostnaderna.

Du kommer fixa det. Låter totalt obegripligt att dom inte skull gå med på detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp