Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min väg från skuldsatt till miljonär.

Tuffar på! Två lån kvar som ska dras.
I helgen hoppade jag in och jobbade 3h övertid på vår nya avdelning så det inkasseras i februari lönen!

Snart dags för deklaration! Är ni taggade? :D
Förmodligen restskatt här av okänt belopp. Inte det minsta taggad..

Har pengarna tror och hoppas jag. Men lever i princip på nudlar och vatten denna månad, tackar nej till allt. Vågar inte släppa en enda krona i onödan från kontot förrän jag vet vad skatten landar på.

Viktigt hitta positivitet i allt!

Tror jag skippar jämka detta år alternativt gör jag det sista 3-4 månaderna. Blir så ovisst med lön när man jobbar mycket övertid i perioder :/
Man vill ju inte säga man kommer tjäna 400k och så landar man på 330k eller nåt..

Uppdatering såhär en söndag.

Tuff månad men lite extra utgifter i form av bilskatt som jag hade glömt i vanlig ordning.
Blivit en extra amortering på 1600 kronor på Northmill så den är nere på 12 483 kronor.

Kreditbetyget gick ner från 10 till 9.4 pga extra amorteringen! Skuldbördan minskade 4 611 kronor i januari!
Längtar till maj då försvinner 3 förfrågningar till.

Status just nu nedan.
1707042609684.png

Viktigt hitta positivitet i allt!

Tror jag skippar jämka detta år alternativt gör jag det sista 3-4 månaderna. Blir så ovisst med lön när man jobbar mycket övertid i perioder :/
Man vill ju inte säga man kommer tjäna 400k och så landar man på 330k eller nåt..
Att du tjänar mindre gör ju bara återbetalningen av skatten 2025 bättre. Att inte jämka är väl kanske inte den bästa idén om du vill kunna betala extra på dina lån + ha mer pengar över till mat osv.

Problemet med jämkningen är om du tjänar överdrivet mycket mer än vad du brukar, då kan du bli återbetskyldig. Men, för att lösa det så sätter du en liten buffert på din inrapporterade betalade ränta. Den kommer du ju betala oavsett inkomst (om du inte låter bli att betala en månad då).

Med buffert menar jag om du årligen betalar 120k i ränta, sätt att du betalar 100k i ränta så har du 20k i räntebuffert för återbäringen.

Att du tjänar mindre gör ju bara återbetalningen av skatten 2025 bättre. Att inte jämka är väl kanske inte den bästa idén om du vill kunna betala extra på dina lån + ha mer pengar över till mat osv.

Problemet med jämkningen är om du tjänar överdrivet mycket mer än vad du brukar, då kan du bli återbetskyldig. Men, för att lösa det så sätter du en liten buffert på din inrapporterade betalade ränta. Den kommer du ju betala oavsett inkomst (om du inte låter bli att betala en månad då).
Det var lite så jag gjorde nu 2023, jag satt 36 i ränteutgift samt 424k inkomst.
Slutade på 490k isch årsinkomst och 45k ränteutgifter. Blir enklare i år dock när jag inte har samma möjlighet till den inkomsten som det ser ut nu. Så enklare planera..

Uppdatering såhär en söndag.

Tuff månad men lite extra utgifter i form av bilskatt som jag hade glömt i vanlig ordning.
Blivit en extra amortering på 1600 kronor på Northmill så den är nere på 12 483 kronor.

Kreditbetyget gick ner från 10 till 9.4 pga extra amorteringen! Skuldbördan minskade 4 611 kronor i januari!
Längtar till maj då försvinner 3 förfrågningar till.

Status just nu nedan.
Visa bilaga 3838
Nu vet jag att du ska bli skuldfri, men jag tror Fairlo kan erbjuda 70k till rätt förmånlig ränta där du kan baka ihop en del av dina skulder utan att komma upp i ytterligare kostnader.

1707047195302.png
Slår du ihop Northmill, Loanstep, Cashbuddy och Happy Cash landar du på runt 65k, total månadskostnad för dessa är 2700. +1400 per månad.

Nu vet jag att du ska bli skuldfri, men jag tror Fairlo kan erbjuda 70k till rätt förmånlig ränta där du kan baka ihop en del av dina skulder utan att komma upp i ytterligare kostnader.

Visa bilaga 3839
Slår du ihop Northmill, Loanstep, Cashbuddy och Happy Cash landar du på runt 65k, total månadskostnad för dessa är 2700. +1400 per månad.
Spärrat mig från Fairlo! :)
Men jag har inte bråttom än, inväntar bort förfrågningarna mer.

Fått tömma Avanza och revolut pga kostnader.
Men det går bra.
Kontot just nu 1 045 kronor och matkontot 1 811 kronor.

Om lönen blir bra i februari kommer jag justera om lite och släcka Happy cash som idag är på ca 3 600 kronor. Då är det iallafall 450 kronor mindre i månaden och 450 kr jag kan lägga på northmill :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp