Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min väg från skuldsatt till miljonär.

Samtliga krediter som förfaller säljs till inkassobolag till vid var tid gällande marknadspris. Priset kan justeras med tre månaders framförhållning.

Så antingen deras egna inkasso alternativt om dom säljer aktuell skuld för kapitalbeloppet. Antagligen får inkassobolaget ta del av kreditbedömningen och köper säkerligen under vissa "riktlinjer" som Savelend då förhandlat fram och dom tar risken över tid att få betalt :) Har inga kreditförluster senaste 7 månaderna även om vissa varit sena.

Aha, då förstår jag.
använde dom tidigare också men fanns inte denna typen av kredit då.

Bara för att inflika så är det mest ekonomiska skjuta in pengar i lånen istället för någon annan sparform, bortsett från buffert dvs.

Alternativkostnaden är högre.

Savelend är inte riskfritt heller, men att jämföra med trustorhärvan är inte sannolikt det är samma typ av scam. Jag får lite ponzi vibbar när det är bonus på insättningar. Men tror företaget är legit, men är inte direkt riskfria lån alltid på plattformen.

Du har ändå en riskspridning på 1000 krediter här och 50% är hos inkasso. Är ju ingen som kommer köpa denna till 100% som hen försöker sälja den för. Utöver det 22% försenade och resterande följer sin betalning.
Det säger även stora ekonomigurun, betala av lånen först innan du börjar spara. MEN för min egen del efter att ha gått back i åratal och försökt få ihop det så är den psykologiska aspekten väldigt avgörande och viktig, så jag sparar i fonder trots skulder. För mig är det så att när jag ändå simmar i en ocean av skulder så en skopa skulder mindre gör inte oceanen mindre i det korta loppet, men sparade pengar känns och märks direkt, som en liten ö.

Förresten älskar jag namnet på din tråd!!! De flesta kan faktiskt bli miljonärer om man spelar sina kort (eller pengar) rätt. Det motiverar också när man leker med räntekalkylatorn hos Avanza eller andra sajter! Så nu återstår det att se vem av oss når miljonen först :)

Absolut, flygplan kan landa på e4an en dag framför dig och nu händer det inte ofta men absolut kan det hända.

(1 fall av 1000 typ)

Absolut, flygplan kan landa på e4an en dag framför dig och nu händer det inte ofta men absolut kan det hända.

(1 fall av 1000 typ)
Den som tjänar egna pengar från sig 18-års ålder och har som mål att spara ihop till minst en miljon kan bli miljoner redan vid 30 års åldern. Den första miljonen sägs vara svårast att få ihop, om det säg tar 7 år för den första miljonen så är steget till den andra kortare, typ 3 år enligt dem som blivit miljonärer på börsen.
Det är skillnad medan när dina pengar jobbar åt dig och när vi/jag sliter månad ut och in för att få ihop till lånen.

Min taxerade årslön 2023. landar på 490k men min "grundlön" ger mig 302k. Så bra provision/övertid.
Blir svårt slå den detta år. Men får försöka landa på runt 350k resten en bonus! 2023 deklarationen ger bra förutsättningar då jag kommer gå från 118% i belåning till 95%. Det är ändå 23% åt rätt håll i belåning :)

Nu har jag varit miljonär(vanliga sek) kan du veta och jag skulle personligen byta namn till Ior, klä av mig naken men måla mig grå och försöka ta mig in på dramaten i Sthlm.
Men risken för att jag lyckas komma in och bli kvar där är ungefär lika stor som att folk på det här forumet förvandlar sig ifrån sina skuldträsk till att bli miljonärer.

Nu har jag varit miljonär(vanliga sek) kan du veta och jag skulle personligen byta namn till Ior, klä av mig naken men måla mig grå och försöka ta mig in på dramaten i Sthlm.
Men risken för att jag lyckas komma in och bli kvar där är ungefär lika stor som att folk på det här forumet förvandlar sig ifrån sina skuldträsk till att bli miljonärer.
Det är så underbart med din negativa inställning i varenda inlägg jag läst från dig när man ser din profil.
Du borde kanske rycka upp dig och blicka framåt. Sorgligt höra när du samtidigt i andra inlägg skrivit du försökt överleva på luft.
Jag vet jag kommer bli miljonär när arven trillar in. Ensam barn med 3 fastigheter i familjen. Men det är inget man ska ta förgivet allt kan hända och jag har satt mig i en sits då får man kavla upp armarna och blicka framåt dvs kriga på :)

Vet det är lätt fixat bara man vill. Handlar om disciplin och inställning.

En fundering och lite smått panikkänsla.
Jag valde för första gången jämka från oktober månad och angav då 36 000 kr i räntekostnader (faktiska siffran blev 44 000 kr) och angav årsinkomst 424 000 kr (faktiska blev 490 000 kr.)

Hur blir det? Någon som kan lugna mig? Får jag betala massa restskatt eller är det ingen fara så sätt tror ni?
Lönekontoret drar även 400 kr extra från min lön till skatt för va på rätt sida sen tidigare.

En fundering och lite smått panikkänsla.
Jag valde för första gången jämka från oktober månad och angav då 36 000 kr i räntekostnader (faktiska siffran blev 44 000 kr) och angav årsinkomst 424 000 kr (faktiska blev 490 000 kr.)

Hur blir det? Någon som kan lugna mig? Får jag betala massa restskatt eller är det ingen fara så sätt tror ni?
Lönekontoret drar även 400 kr extra från min lön till skatt för va på rätt sida sen tidigare.
Vad har du för skattetabell. Vad hade du bruttolön i lön i oktober, november december, vilken procentskatt hade du på jämkningsbeskedet? 0% eller.
Fick du några bonusar eller annat med engångskatt i oktober-december? summa isåfall

Gå in på Skatteverket och ”räkna ut din skatt” mata in uppgifterna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp