Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min väg från skuldsatt till miljonär.

Följer! Lycka till och tycker kanske tvärt om en del här att det är bra att spara vid sidan om i tex fonder eller annat man tycker är givande. Inga stora pengar men tror det är bra för psyket att känna att man kan spara/investera fast man på pappret är ”pank”. Kör hårt!
Tack, ja men faktiskt och övertid slår index säkerligen även mångas räntor också övertid

Bara för att inflika så är det mest ekonomiska skjuta in pengar i lånen istället för någon annan sparform, bortsett från buffert dvs.

Alternativkostnaden är högre.

Savelend är inte riskfritt heller, men att jämföra med trustorhärvan är inte sannolikt det är samma typ av scam. Jag får lite ponzi vibbar när det är bonus på insättningar. Men tror företaget är legit, men är inte direkt riskfria lån alltid på plattformen.

Du har ändå en riskspridning på 1000 krediter här och 50% är hos inkasso. Är ju ingen som kommer köpa denna till 100% som hen försöker sälja den för. Utöver det 22% försenade och resterande följer sin betalning.

Bilagor

• IMG_6520.jpeg
    IMG_6520.jpeg
    597.3 KB · Visningar: 35
Bara för att inflika så är det mest ekonomiska skjuta in pengar i lånen istället för någon annan sparform, bortsett från buffert dvs.

Alternativkostnaden är högre.

Savelend är inte riskfritt heller, men att jämföra med trustorhärvan är inte sannolikt det är samma typ av scam. Jag får lite ponzi vibbar när det är bonus på insättningar. Men tror företaget är legit, men är inte direkt riskfria lån alltid på plattformen.

Du har ändå en riskspridning på 1000 krediter här och 50% är hos inkasso. Är ju ingen som kommer köpa denna till 100% som hen försöker sälja den för. Utöver det 22% försenade och resterande följer sin betalning.
Den du länkar är ju lendify lånen som säljs på andrahandsmarknaden.
Jag investerade alla mina pengar i konsumentkrediter 100% dvs betalar inte kunderna lånen får jag tillbaks min investering. "enda förlusten" blir då räntan under den perioden. Så kommer inte kunna gå back :)

Förresten älskar jag namnet på din tråd!!! De flesta kan faktiskt bli miljonärer om man spelar sina kort (eller pengar) rätt. Det motiverar också när man leker med räntekalkylatorn hos Avanza eller andra sajter! Så nu återstår det att se vem av oss når miljonen först :)

Förresten älskar jag namnet på din tråd!!! De flesta kan faktiskt bli miljonärer om man spelar sina kort (eller pengar) rätt. Det motiverar också när man leker med räntekalkylatorn hos Avanza eller andra sajter! Så nu återstår det att se vem av oss når miljonen först :)
Det är lättare än vad man tror! Men vad komiskt det låter när man har skulder.. :) Haha!

Det är lättare än vad man tror! Men vad komiskt det låter när man har skulder.. :) Haha!
Ja det låter komiskt håller med men samtidigt så är det viktigt med drömmar. Och drömmar uppfylls eller hur!
När man är så tungt skuldsatt att man inte ens vet om man klarar dagen (vilket jag har varit!) så är det såklart inte läge att drömma om miljonen, men så fort man har skulderna under kontroll och har en plan och är medveten om allt som har med ekonomi att göra... dröm på säger jag bara!
Och sen detta påstående att man inte blir miljoner på inkomsterna utan på utgifterna gör ju allt bara bättre, då är det verkligen möjligt.

Senast ändrad:
Den du länkar är ju lendify lånen som säljs på andrahandsmarknaden.
Jag investerade alla mina pengar i konsumentkrediter 100% dvs betalar inte kunderna lånen får jag tillbaks min investering. "enda förlusten" blir då räntan under den perioden. Så kommer inte kunna gå back :)
Såg dom erbjuder det nu, väldigt underlig affärsmodell måste jag säga.

Vem är det ens som tar den risken? :)

Såg dom erbjuder det nu, väldigt underlig affärsmodell måste jag säga.

Vem är det ens som tar den risken? :)
Samtliga krediter som förfaller säljs till inkassobolag till vid var tid gällande marknadspris. Priset kan justeras med tre månaders framförhållning.

Så antingen deras egna inkasso alternativt om dom säljer aktuell skuld för kapitalbeloppet. Antagligen får inkassobolaget ta del av kreditbedömningen och köper säkerligen under vissa "riktlinjer" som Savelend då förhandlat fram och dom tar risken över tid att få betalt :) Har inga kreditförluster senaste 7 månaderna även om vissa varit sena.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp