Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min väg från skuldsatt till miljonär.

Tänker du då enbart för den räntekostnaden samt för den höga räntan?
Har inte bestämt planen helt än. Det görs nog den 25e om 4 dagar..
Nä men vet inte inom vilken tidsram jag kommer göra samlingslån på detta. Men tänker runt Juni/juli då är det 4 ffr. Eller om ja bara ska fighta på! Går ingen nöd än iallafall och räntan verkar avta.
Tänkte på den höga räntan och samtidigt är det din minsta skuld och kan släckas snabbt och frigöra 450kr. Men den syns inte på Uc eller hur? Så då förstår jag om du vill prioritera lånen som syns på uc inför samlingslån.
Men det är så tillfredställande att rensa bland skulderna.

Tänkte på den höga räntan och samtidigt är det din minsta skuld och kan släckas snabbt och frigöra 450kr. Men den syns inte på Uc eller hur? Så då förstår jag om du vill prioritera lånen som syns på uc inför samlingslån.
Men det är så tillfredställande att rensa bland skulderna.
Exakt, den syns inte och då belastar Northmill lite mer. Beroende på lönen så får ja se hur ja gör.

Följer med spänning och önskar dig stort lycka till! Hade nog ändå i detta fall sikta på att amortera ner synliga krediter hos UC (Främst Northmill). Vänta till 0 UC FF och synliga krediter på UC under tiden man väntar.

Sen försökt sig på ett samlingslån på säg 245.000 under 10.77% i ränta (Som du har hos COOP)

Då lösa bort följande:

Happy Cash, Cashbuddy, Loanstep, Northmill, Coop, Swedbank Anu för ca 180.000. Sen lösa bort 65000 på Lea.
Efter det börja amortera på att bli med resterande hos Lea Bank.

Varför jag säger 245.000 och inte 350.000 i samlingslån är för att lägga sig under 250.000. Lättare att få bud då inkomsten inte är jättehög.
Lendo/Advisa har olika spärrar har jag alltid misstänkt. Du kanske inte får något bud alls på 305.000 men får flera bud på 295.000. Samma kanske inte får något bud på 255.000 men får låneerbjudande på 245.000.

Sett flera som sökt på 350.000, inte fått några bud trots att dom säger att man får bud på det högsta banker kan erbjuda. Men efter man ringt Lendo och sagt prova på 200.000 så kommer flera lånerbjudande.

Följer med spänning och önskar dig stort lycka till! Hade nog ändå i detta fall sikta på att amortera ner synliga krediter hos UC (Främst Northmill). Vänta till 0 UC FF och synliga krediter på UC under tiden man väntar.

Sen försökt sig på ett samlingslån på säg 245.000 under 10.77% i ränta (Som du har hos COOP)

Då lösa bort följande:

Happy Cash, Cashbuddy, Loanstep, Northmill, Coop, Swedbank Anu för ca 180.000. Sen lösa bort 65000 på Lea.
Efter det börja amortera på att bli med resterande hos Lea Bank.

Varför jag säger 245.000 och inte 350.000 i samlingslån är för att lägga sig under 250.000. Lättare att få bud då inkomsten inte är jättehög.
Lendo/Advisa har olika spärrar har jag alltid misstänkt. Du kanske inte får något bud alls på 305.000 men får flera bud på 295.000. Samma kanske inte får något bud på 255.000 men får låneerbjudande på 245.000.

Sett flera som sökt på 350.000, inte fått några bud trots att dom säger att man får bud på det högsta banker kan erbjuda. Men efter man ringt Lendo och sagt prova på 200.000 så kommer flera lånerbjudande.
Tack för din kommentar och input.
Jag är på samma spår som dig. Kommer hugga tag i Northmill som jag redan påbörjat.
Har 7 förfrågningar och sista försvinner i oktober har jag för mig.

Får se hur det blir med skatten i år. Jämkade 3 månader och ansåg att jag uppgav för lång taxerad inkomst. Blev mycket övertid senaste månaderna :/
Diffade väl ca 50k nästan! Spännande men får se vad som sker i mars!

Tack för din kommentar och input.
Jag är på samma spår som dig. Kommer hugga tag i Northmill som jag redan påbörjat.
Har 7 förfrågningar och sista försvinner i oktober har jag för mig.

Får se hur det blir med skatten i år. Jämkade 3 månader och ansåg att jag uppgav för lång taxerad inkomst. Blev mycket övertid senaste månaderna :/
Diffade väl ca 50k nästan! Spännande men får se vad som sker i mars!
Låter toppen. Råder dig också att vänta om du kan till oktober med att söka samlingslån. Du blir säkert beviljad med 1-2 uc förfrågningar kvar.

Men om det är ett samlingslån som du vill kunna sitta med i ett antal år så vill du också ha bästa möjliga räntan och inte ”bara” bli beviljad.

Därav så tror jag att det bästa är för räntans skull att nolla Northmill till oktober, men inte stänga krediten. Och söka så fort sista uc är borta. Däremot kan du stänga ner Northmill efter du fått lånet.

Uc betyget reagerar nämligen positivt på att man har en outnyttjad kredit. Betyget räknar med att man har betalutrymme om något skiter sig. Medan om man stänger en kredit efter den är nollad kan man få sämre betyg.

Väntar också på deklarationerna första veckan i Mars då min situation också är lite oklar där.

Stämmer verkligen 20,12% på räntan?
Jag gjorde en grov överslagsberäkning och hamnade under 15.

Stämmer verkligen 20,12% på räntan?
Jag gjorde en grov överslagsberäkning och hamnade under 15.
160.99 / 8 = 20.12

Dock är det inte proportionerat, de lån med högsta räntorna utgör en betydligt mindre andel (ca 1/5) än de med lägre ränta.

Någon Excel-magister som har formel som tar hänsyn till skuldernas storlek...?

Super att du tar tag i det, skoj att kunna följa dina siffror här...

En tråkig sak, men viktig, bygg upp en liten buffert först innan du betalar in varje krona du har varje månad så att det inte kommer något oväntat och du måste ta ett skitlån till för att släcka det...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp