Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min UC skjöt i höjden efter utmätningförsök försvunnit. Bugg?

Hej alla kloka!
Som rubriken lyder: Jag hade 9,7 i uc-betyg enligt min senaste uc som togs i augusti MED ett utmätningsförsök, kollade även Kreddy som låg på exakt samma.
I mitten av december försvann utmätningförsöket, kollade Kreddy igen då som sjunkit till 5(har inte min-uc).
Lite nonchalant så antog jag att betygen följdes åt någorlunda.
Så ansökte häromdagen på Advisa och fick uc-kopian idag, till min stora förvåning visar den 24,6.

Jag har läst att uc-betyg kan sticka iväg lite efter att en bet. Anmärkning försvinner men att det höjs nästan 5X?

Kan också tillägga att min ekonomi ser bättre ut nu än vad den gjorde i augusti.
Är det rimligt eller är det något som är fel?

Hej alla kloka!
Som rubriken lyder: Jag hade 9,7 i uc-betyg enligt min senaste uc som togs i augusti MED ett utmätningsförsök, kollade även Kreddy som låg på exakt samma.
I mitten av december försvann utmätningförsöket, kollade Kreddy igen då som sjunkit till 5(har inte min-uc).
Så ansökte häromdagen på Advisa och fick uc-kopian idag, till min stora förvåning visar den 24,6.

Jag har läst att uc-betyg kan sticka iväg lite efter att en bet. Anmärkning försvinner men att det höjs nästan 5X?

Kan också tillägga att min ekonomi ser bättre ut nu än vad den gjorde i augusti.

Jäklar vad tufft , möjlift att det gått upp men aå mycket är märkligt ja, fick du några erbjudande äns?

Rimligt enligt UC men sjunker hyfsat fort om du har rätt förutsättningar.

Hej alla kloka!

Min kvalificerade gissning är att du tillhör en grupp med riskbeteende där Uc sett ett beteende att din grupp ofta söker lån efter utgång av en anmärkning. Håller du ut ett litet tag så kommer du att förflyttas till en annan grupp och ditt betyg kommer sjunka till det normala.

Jag tror inte det är en bugg utan det är UC:s algoritmer med antagande om olika grupper och beteenden som kickar in och chockhöjer ditt betyg.

Det är ett orättvist system mot individen men fungerar relativt bra generellt. Det liknar försäkringsbolagens sätt att bedöma premie för en försäkring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp