Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min UC - Anmärkning försvann -> sämre scoring

Grattis igen:)
Dom undrar inte eller ändrar sig bara för man har massa krediter och inkassoärende tror du? Är det klokast att söka på samlingslån eller ett vanligt lån tror du? Sökte du direkt på BankN eller genon Axo? Jag själv har lån som syns hos UC på 45000 1 lån sen har jag säkert 40000 tusen som ligger hos hos fogden men jag har inte skrivit på än vänta tills jag kan söka lån min anmärkning gå väck om 3 veckor och jag har 5 i riskprognos nu och har 3 förfrågningar och 0 i underskott sen har jag kanske 40 på avbetalningsplan vet inte om det är bra att nämna dessa när man ska söka lån hos dom? Sen ska jag spärra mig på alla smslån och bara har detta lån har även 15000 hos kontantfinans.

Nä, det gjorde dom inte! Jag har fått en massa matnyttig info här ute på detta forumet de senaste månaderna och har förstått att det är betydligt bättre att söka ett samlingslån än ett NYTT lån & det var ju precis det jag ändå ville! Nu blev jag av med alla skit krediter/lån & slipper flertalet avier! Nu har jag ETT stort lån istället !! Himla skönt !! :))

PS. Jag sökte direkt hos Bank Norwegian!

Scoring

28.8%

Du har en Mindre Bra kreditvärdighet hos UC vilket innebär att du har små möjligheter att få lån och Du har en Svag kreditvärdighet hos UC vilket innebär att du har få eller inga möjligheter att få lån och krediter hos banker och kreditinstitut. Du kan även få problem med att köpa varor och tjänster på avbetalningeller med faktura. Läs om hur kan förbättra ditt kreditbetyg >>
5 % av alla svenskar tillhör samma grupp som du!
De flesta i gruppen Svag har någon form av anmärkning och ofta även en aktuell skuld hos Kronofogden. Medelinkomsten i din grupp är för närvarande 150 000kr/år. Hela 95% av er har en betalningsanmärkning.
Sverigelistan Kreditbetyg
Jämför din grupp med Sverigelistan på UC Kreditbetyg. Er medelinkomst är 150 000 kr, 82% av er har skuldsaldo hos kronofogden, 5% av alla svenskar tillhör samma grupp som du.
Andel/Antal Sverige Din grupp
Män: 49,5% 60%
Kvinnor: 50,5% 40%
Medelålder: 49 år 44 år
Betalningsanmärkning : 7% 95%
Skuldsaldo hos KFM: 4% 82%
Antal krediter i genomsnitt: 2 st 1 st
Antal frågor i genomsnitt: 0,8 st 1,2 st

Återstår att se vad min scoring hamnar på när anm försvinner 25 mars...

28.8%

Du har en Mindre Bra kreditvärdighet hos UC vilket innebär att du har små möjligheter att få lån och Du har en Svag kreditvärdighet hos UC vilket innebär att du har få eller inga möjligheter att få lån och krediter hos banker och kreditinstitut. Du kan även få problem med att köpa varor och tjänster på avbetalningeller med faktura. Läs om hur kan förbättra ditt kreditbetyg >>
5 % av alla svenskar tillhör samma grupp som du!
De flesta i gruppen Svag har någon form av anmärkning och ofta även en aktuell skuld hos Kronofogden. Medelinkomsten i din grupp är för närvarande 150 000kr/år. Hela 95% av er har en betalningsanmärkning.
Sverigelistan Kreditbetyg
Jämför din grupp med Sverigelistan på UC Kreditbetyg. Er medelinkomst är 150 000 kr, 82% av er har skuldsaldo hos kronofogden, 5% av alla svenskar tillhör samma grupp som du.
Andel/Antal Sverige Din grupp
Män: 49,5% 60%
Kvinnor: 50,5% 40%
Medelålder: 49 år 44 år
Betalningsanmärkning : 7% 95%
Skuldsaldo hos KFM: 4% 82%
Antal krediter i genomsnitt: 2 st 1 st
Antal frågor i genomsnitt: 0,8 st 1,2 st

Återstår att se vad min scoring hamnar på när anm försvinner 25 mars...

Hur ser din UC ut i övrigt? Antal förfrågningar/årsinkomst etc? De flesta vars scoring blir sämre när anmärkningen försvinner har haft en ganska märkligt låg sådan med tanke på anmärkningen. Din är ju ganska hög redan nu menar jag.

Nu ska jag berätta vad som hänt mej. Jag har haft en skattetvist med Skatteverket, som utan förvarning skickade allt till KFM, innan jag hann och blinka så hade jag en anmärkning och ett skuldsaldo på 100 tkr i alla kreditupplysningar. Man blir inte ens delgiven av KFM. Denna anmärkning/skuldsaldo fanns i ca en vecka. Skatteverket hade gjort fel och allt blev tillbakadraget från KFM och anmärkning/skuldsaldo försvann. Under denna vecka hann det hända följande:
1. Min kreditvärdighet hos UC steg avsevärt, jag fick bra kreditvärdighet??? Detta för att jag hamnade i en annan jämförelsegrupp... bevisar bara hur dåligt det fungerar hos UC. På de andra kreditupplysningsföretagen, där jag haft god kreditvärdighet så sjönk betyget till det sämsta, helt i sin ordning kan jag tycka, de vet ju inte att det var en felaktig anmärkning. UC går alltså mot strömmen. Nu när anmärkningen är borta så har jag sämre kreditvärdighet igen hos UC (svag) och hög kreditvärdighet hos de andra.

2. Jag har ett kreditkort hos GE Moneybank, numera Santander, de tog helt plötsligt en UCB3A (registreras inte som vanlig UC jag får bara en kopia), dagen efter jag fått en anmärkning. Det kan inte vara ett sammanträffande. Sedan fick jag ett brev att krediten var uppsagd, fastän jag aldrig någonsin misskött krediten eller ens utnyttjat betalningsfri månad. Krediten går inte till inkasso utan jag får betala av den som överenskommet, men kan alltså inte använda kortet. Jag vet inte om det blir någon konstig markering i UC när de rapporterar krediten nästa gång, som kan påverka negativt. Hur som helst har jag skrivit till Santander och begärt att krediten ska öppnas igen.

Måste bara skriva av mej beträffande punkt 2. Santander vill ha ett intyg från UC innan de öppnar krediten igen. UC tycker att det är onödigt eftersom det är bara för Santander att ta ny upplysning, vilket jag kan hålla med om. Dödläge alltså... funderar på att anmäla Santander till DI.

Nu ska jag berätta vad som hänt mej. Jag har haft en skattetvist med Skatteverket, som utan förvarning skickade allt till KFM, innan jag hann och blinka så hade jag en anmärkning och ett skuldsaldo på 100 tkr i alla kreditupplysningar. Man blir inte ens delgiven av KFM. Denna anmärkning/skuldsaldo fanns i ca en vecka. Skatteverket hade gjort fel och allt blev tillbakadraget från KFM och anmärkning/skuldsaldo försvann. Under denna vecka hann det hända följande:
1. Min kreditvärdighet hos UC steg avsevärt, jag fick bra kreditvärdighet??? Detta för att jag hamnade i en annan jämförelsegrupp... bevisar bara hur dåligt det fungerar hos UC. På de andra kreditupplysningsföretagen, där jag haft god kreditvärdighet så sjönk betyget till det sämsta, helt i sin ordning kan jag tycka, de vet ju inte att det var en felaktig anmärkning. UC går alltså mot strömmen. Nu när anmärkningen är borta så har jag sämre kreditvärdighet igen hos UC (svag) och hög kreditvärdighet hos de andra.

2. Jag har ett kreditkort hos GE Moneybank, numera Santander, de tog helt plötsligt en UCB3A (registreras inte som vanlig UC jag får bara en kopia), dagen efter jag fått en anmärkning. Det kan inte vara ett sammanträffande. Sedan fick jag ett brev att krediten var uppsagd, fastän jag aldrig någonsin misskött krediten eller ens utnyttjat betalningsfri månad. Krediten går inte till inkasso utan jag får betala av den som överenskommet, men kan alltså inte använda kortet. Jag vet inte om det blir någon konstig markering i UC när de rapporterar krediten nästa gång, som kan påverka negativt. Hur som helst har jag skrivit till Santander och begärt att krediten ska öppnas igen.

För kännedom så går alla skatteskulder precis så, det delges ingenting, utan man "restför" hos kronofogden. Det gäller i princip alla allmänna mål, att ingen delgivning sker, böter, skatter, tvavgift, studiemedelsavgift osv, det bara släpps till KFM utan att passera gå.

Precis. Därför bör man alltid prioritera statliga skulder.

Är du säker på att anmärkningen verkligen är borta? Den kan ju vara sekretessmarkerad.

Precis. Därför bör man alltid prioritera statliga skulder.

Är du säker på att anmärkningen verkligen är borta? Den kan ju vara sekretessmarkerad.

Om du läser vad jag skrev från början, så var det en tvist med Skatteverket, där de gjorde helt fel, vilket de har erkänt. Jag har ingen som helst skuld till dem. Anmärkningen är helt borttagen, alltså inte sekretessbelagd. Det finns alltså inga skäl för Santander att avsluta min kortkredit. De kan ta ny UC och själva se att det inte finns någon som helst anmärkning, men det vägrar de, utan de vill att UC ska lämna en dementi....

Anmärkningar kfm

En fråga: När man har skulder hos kfm och utmätning,vad är det som gäller om man inte betalat av skulderna på 3 år.. får man nya anmärkningar då på ytterligare 3år...?? Eller försvinner anmärkningarna men att du fortfarande har skuldsaldo+ fortsatt utmätning?
Blir inte klok på detta,hoppas någon kan hjälpa mej! Tack på förhand.
Mvh Amalia.

Du får inga nya anmärkningar per automatik utan bara om det görs nya utmätningsförsök. Alltså om din löneutmätning bara rullar på får du inga nya anmärkningar men skuldsaldot finns kvar. Och dina anmärkningar försvinner efter 3 år oavsett om skulden är fullt betald eller inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp