Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min UC - Anmärkning försvann -> sämre scoring

Du har sannolikt fått en misskött kredit i registret.
Vissa kreditbolag har skrivet i sina avtal att får man anmärkning så sägs krediten upp. De får sån information på bevakning.

Har inte fått någon sådan anmärkning. Anmärkningar rapporteras 5/gånger per vecka och det är nu 3 veckor sedan.

Nej, den påverkar nog varken mer eller mindre än innan. Jag är övertygad om att scoren försämras enbart just för att anmärkningen försvinner. Gissningsvis är det mycket vanligt att nya lån tecknas så fort anmärkningen är borta (oavsett om låntagaren har utrymme för det eller inte) och det är detta UC vill motverka.

Stämmer inte, i mitt fall var det ju en helt felaktigt utfärdad anmärkning och därmed också ett felaktigt skuldsaldo, som numera är helt borttaget. Det är flera som rapporterat att när anmärkningen försvinner så sjunker kreditvärdigheten och de har inget skuldsaldo, för då skulle ju inte anmärkningen försvinna...

Stämmer inte, i mitt fall var det ju en helt felaktigt utfärdad anmärkning och därmed också ett felaktigt skuldsaldo, som numera är helt borttaget. Det är flera som rapporterat att när anmärkningen försvinner så sjunker kreditvärdigheten och de har inget skuldsaldo, för då skulle ju inte anmärkningen försvinna...

Fast nu pratar vi nog om olika saker? Jag menade bara att det inte är troligt att det är underskott av kapital som gör så att scoren blir sämre när en anmärkning försvinner.

Jag måste dock berätta att jag NU är överlycklig !! :)) Jag ansökte ändå nu imorse om ett samlingslån hos Bank Norwegian på 150.000kr för att bli av med alla mina SKITLÅN och det gick igenom även med mina förutsättningar som jag inledde tråden med! Fick t.o.m erbjudande om att utöka till hela 285.000kr !!
Vilken otrolig lättnad !! ADJÖ ALLA SKIT LÅNE FÖRMEDLARE - Ni ska ALDRIG kunna utnyttja mig igen !!!

Fast nu pratar vi nog om olika saker? Jag menade bara att det inte är troligt att det är underskott av kapital som gör så att scoren blir sämre när en anmärkning försvinner.

Nu är det nog du som blandar ihop det.

Underskott av kapital = ränteavdrag (för det mesta, kan vara dåliga aktieaffärer också) uppdateras en gång per år, när deklarationen gått igenom.

Skuldsaldo = Det belopp som man är skyldig via KFM, uppdateras 1 gång/vecka.

Jag måste dock berätta att jag NU är överlycklig !! :)) Jag ansökte ändå nu imorse om ett samlingslån hos Bank Norwegian på 150.000kr för att bli av med alla mina SKITLÅN och det gick igenom även med mina förutsättningar som jag inledde tråden med! Fick t.o.m erbjudande om att utöka till hela 285.000kr !!
Vilken otrolig lättnad !! ADJÖ ALLA SKIT LÅNE FÖRMEDLARE - Ni ska ALDRIG kunna utnyttja mig igen !!!

STORT grattis!

Nu är det nog du som blandar ihop det.

Underskott av kapital = ränteavdrag (för det mesta, kan vara dåliga aktieaffärer också) uppdateras en gång per år, när deklarationen gått igenom.

Skuldsaldo = Det belopp som man är skyldig via KFM, uppdateras 1 gång/vecka.

Nja, det var detta jag svarade på, ingenting om skuldsaldo:

Turnaround:

Är det underskottet som spökar mest när sista betalningsanmärkningen försvinner om kreditsoren ökar eller gå neråt? Och självklart hur många uc Man har kan jag tänka mig?

Härligt kimsan69! Så du sökte på 150 för rensa alla jävla skitlån så fick du erbjudande om 285000 typ 135000 till göra vad du vill med:) Vad fick du för ränta?

Grattis Kimsan69! Ni som har erfarenhet angående score efter betalningsanmärkning försvunnit har ni alla fått högre?

Tack snälla Ni för era glada "grattis rop" till mig!
Japp, jag rensade bort de krediter och blancolån synliga hos UC på 93tkr och sedan rensade jag bort ytterligare ÄCKLIGA SVINDYRA lån hos Onea, GoodCash AB och CashBuddy på sammanlagt ca 55tkr!!

Jag blev, som sagt, erbjuden att höja mitt lån till 285tkr, men valde att låta bli då jag fick en ganska hög ränta om 15%!!
Dock är det lån likväl betydligt bättre än alla de andra som hade ocker räntor, så jag är oerhört glad & lättad !!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp