Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min skuldsanering har vunnit laga kraft!!

Tjänstebil, en bil du använder enbart i tjänsten. Kostar dig ingenting, du får enligt Skatteverket använda den högst 10 ggr privat per år. Sen kan arbetsgivaren se mellan fingrarna och låta dig använda bilen mer, t.ex. köra hem servicebilen varje dag. Men du riskerar en upptaxering om Skatteverket granskar dig.
Man kan utgå hemifrån och då är det helt okej att servicebilen parkeras hemma. Finns inga regler som säger att en tjänstebil måste parkeras på firman.

Tack för ett väldigt bra svar.

Jag fick en förmånsbil som företaget "cashar".

Detta kan väl inte ställa till det med min skuldsanering?
Svårt att se att det skulle vara ett bekymmer. Jag fick frågan i min ansökan kring min förmånsbil, den ser ju helst att man har en tjänstebil men min arbetsgivare erbjuder enbart förmånsbil. Och jag behöver bil för att ta mig till och från mina kunder.

så min tolkning är att du måste kunna motivera förmånsbilen. Erbjuder din arbetsgivare tjänstebil så kan dem kanske bli lite griniga. Men din sanering har vunnit laga kraft så du kommer få göra en omprövning då förmånsvärdet sänker din disponibla inkomst.

Bakgrund 1:

Spelmissbruk i botten.

Bakgrund 2:

Jag är i extas. Nu har min skuldsanering officiellt vunnit laga kraft! För att förtydliga kanske vi sa säga att mina lån nu inte betalas utav staten och skattebetalarna om någon trodde det.

Hur hamnade jag här kan ni läsa under Bakgrund 1. Spelmissbruk - vilket i grunden är vad jag brukar beteckna som "skatt på idioter" vilket är en utmärk beskrivning - fick skulder - blev av med jobbet annars hade jag löst det själv.

Men nu kommer vi till det fina i kråksången - Jag är tillbaka i försäkringsbranschen då jag inte har skulder längre för utmätning!!!! Högre lön och något jag vill göra och dylikt.

Datumen:

Ansökan Mottagen: 2023-09-26
Inledande: 2024-02
POIT 1: 2024-02
Förslag/Betalplan 1: 2024-04-10
Beslut 1: 2024-06
POIT 2: 2024-06
Överklagan: 2024-07
Beslut att återförvisa: 2024-07-19
Förslag/Betalplan 2: 2024-09-21
Beslut 2: 2024-11
POIT 3: 2024-11
Laga Kraft: 2024-12-
Bekräftat Laga Kraft: 2024-12

Total tid från ansökan mottagen till laga kraft: 14 månader och 3 veckor - Tid från inledande till bekräftat laga kraft: Ganska exakt 10 månader.

Så har ni lite datum att förhålla er till.

Jag finns här som hjälp och stöd. VIll ni ringa och bara ha stöttning kan ni höra er via PM för mitt nummer. Ni kan ringa anonymt och jag dömer ingen.

Älskar er alla!!
Äntligen! Stort grattis till dig. Nu ÄNTLIGEN vänder allt till det bättre. Lycka till!

Stort, stort :vinnare:GRATTIS :vinnare: till dig @Terry_ och jag är väldigt glad för din skull att du nu kan komma ur den långa period av stress du har befunnit dig i! ^^

Hej kompisar.

Begärt omprövning. Fick dubbel lön i januari + februari (bytte jobb).

Hur som helst.

Jag angav varken några summor eller något annat (det gick inte) när jag omprövade utan valde bara att jag ville betala mer.
Men nu har borgenärerna fått handlingar att yttra sig.

Men hur kan dom yttra sig innan dom vet vad dom yttrar sig om? Det framgår ju inga summor ingenting, när ska KFM ta in detta utav mig? Eller går dom bara på vad dom ser hos Skatteverket och ser eller hur funkar det?

Hej kompisar.

Hur som helst.

Jag angav varken några summor eller något annat (det gick inte) när jag omprövade utan valde bara att jag ville betala mer.

Men hur kan dom yttra sig innan dom vet vad dom yttrar sig om? Det framgår ju inga summor ingenting, när ska KFM ta in detta utav mig? Eller går dom bara på vad dom ser hos Skatteverket och ser eller hur funkar det?
Men gick det inte att fylla i ?? Vad märkligt … dom måste ju veta beloppet ! Det kanske kommer i ett senare skede …

Hej kompisar.

Hur som helst.

Fanns det inte en ruta där man beskriver anledning till omprövning? När jag omprövade för två veckor sedan skrev jag i rutan (max 300 ord stod det) hur mycket frugan kommer få ungefärligt (timanställd) sedan kunde jag välja anledning till omprövning "betala mer"

Jo men jag skrev ju att jag i januari och februari fick dubbla löner efter som att jag nu har ett nytt jobb men där jag på det gamla jobbet fick slutlön/semesterersättning men när jag omprövade (januari) var jag ny på mitt nuvarande jobb och visste inte hur det skulle se ut med tjänstebil och dylikt. Så hade nog inte räckt med 300 ord ändå.

Jo men jag skrev ju att jag i januari och februari fick dubbla löner efter som att jag nu har ett nytt jobb men där jag på det gamla jobbet fick slutlön/semesterersättning men när jag omprövade (januari) var jag ny på mitt nuvarande jobb och visste inte hur det skulle se ut med tjänstebil och dylikt. Så hade nog inte räckt med 300 ord ändå.
För mig har det alltid varit som så att när mitt ärende hamnat på bordet hos en handläggare så har de hört av sig via samtal, sms och/eller mejl.
Vid ett tillfälle när jag blev kontaktad så hade man redan kollat inkomsten bakåt i tiden (6 månader bakåt). Annars har den kontrollen alltid skett efter första kontakt.

Nu har mina omprövningar alltid handlat om höjd lön och inte en engångssumma - så hur man gör då vet jag inte. Dock tycker jag det är märkligt att du inte fått ett samtal, sms eller mejl med typ "hej jag heter XX och jag ska sköta ditt ärende" följt med vad man har gjort, ska göra och eventuella frågor.

Har du kollat mejlen? För vid min sista omprövning här under våren var kontaktvägen mejl. Tänkte så inget har hamnat i din skräpkorg.

Jag fyllde i summan när jag omprövade så de kommer nog att återkomma angående detta samt dubbelkolla med skatteverket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp