Läs första sidan. Så har du hela Terrys historia kring skuldsaneringen.Vad är det som har hänt? Varför sådana uppståndelse kring att en skuldsanering har vunnit laga kraft? Är detta något unikt ärende som har lyfts i media?
Läs första sidan. Så har du hela Terrys historia kring skuldsaneringen.
Det hinner inte jag nu, jag ska iväg och jobba natt.
Terry har haft inledande i 10 månader pga ARS.Det är för fan 265 sidor att läsa igenomDet hinner inte jag nu, jag ska iväg och jobba natt.
Kan inte någon sammanfatta vad som skiljer denna ansökan ifrån de 17 500 som ansökte första halvåret 2024? Har inte läst något i media om denna ansökan att den ska skilja sig mer ifrån någon annan men jag kanske har missat någon artikel?![]()
Det är för fan 265 sidor att läsa igenomDet hinner inte jag nu, jag ska iväg och jobba natt.
Kan inte någon sammanfatta vad som skiljer denna ansökan ifrån de 17 500 som ansökte första halvåret 2024? Har inte läst något i media om denna ansökan att den ska skilja sig mer ifrån någon annan men jag kanske har missat någon artikel?![]()
Det är för fan 265 sidor att läsa igenomDet hinner inte jag nu, jag ska iväg och jobba natt.
Fantastiskt att höra TerryBakgrund 1:
![]()
Jag har ansökt om skuldsanering! - Sveriges största forum för lån
Jag drog iväg en ansökan! Kommer med största sannolikhet bli nekad men tänkte jag har ingenting att förlora på det. Kommunens budgetrådgivare kommer att skicka in ansökan i fråga imorgon. Nu har jag en fråga egentligen. Hur går processen till? Kommunens rådgivare har skickat in min ansökan...www.xn--lnforum-exa.se
Spelmissbruk i botten.
Bakgrund 2:
Jag är i extas. Nu har min skuldsanering officiellt vunnit laga kraft! För att förtydliga kanske vi sa säga att mina lån nu inte betalas utav staten och skattebetalarna om någon trodde det.
Hur hamnade jag här kan ni läsa under Bakgrund 1. Spelmissbruk - vilket i grunden är vad jag brukar beteckna som "skatt på idioter" vilket är en utmärk beskrivning - fick skulder - blev av med jobbet annars hade jag löst det själv.
Men nu kommer vi till det fina i kråksången - Jag är tillbaka i försäkringsbranschen då jag inte har skulder längre för utmätning!!!! Högre lön och något jag vill göra och dylikt.
Datumen:
Ansökan Mottagen: 2023-09-26
Inledande: 2024-02
POIT 1: 2024-02
Förslag/Betalplan 1: 2024-04-10
Beslut 1: 2024-06
POIT 2: 2024-06
Överklagan: 2024-07
Beslut att återförvisa: 2024-07-19
Förslag/Betalplan 2: 2024-09-21
Beslut 2: 2024-11
POIT 3: 2024-11
Laga Kraft: 2024-12-
Bekräftat Laga Kraft: 2024-12
Total tid från ansökan mottagen till laga kraft: 14 månader och 3 veckor - Tid från inledande till bekräftat laga kraft: Ganska exakt 10 månader.
Så har ni lite datum att förhålla er till.
Jag finns här som hjälp och stöd. VIll ni ringa och bara ha stöttning kan ni höra er via PM för mitt nummer. Ni kan ringa anonymt och jag dömer ingen.
Älskar er alla!!

Terry har haft inledande i 10 månader pga ARS.