Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min situation :(

Säger också snöbollsmetoden och då kan du välja att börja med den minsta skulden ELLER den med högst ränta.

Sen tror jag att jag i din sits skulle släppa till inkasso de lån och krediter som inte ger anmärkning (som inte rapporterar till Uc, det är oftast de som inte syns på Uc) och förhandla om bra avbetalningsplaner så du har mer pengar över att pytsa in i snöbollen. När den börjat rulla då händer det grejer :)
Vet du vilka lån av mina som inte rapportera till uc om de hamnar i inkasso?

Vet du vilka lån av mina som inte rapportera till uc om de hamnar i inkasso?
Det bästa är att du ringer till de du har (som inte syns på uc) och frågar. ViaConto släppte jag för ca 1,5 år sedan och de gav inte anmärkning. Credigo hade jag för länge sedan och fick inte heller anmärkning men om jag inte minns helt fel så är Vredigo under Northmill nu och Northmill tror jag rapporterar. Det har ändrats en hel del bland långivarna under de senaste 1-2 åren så för att du ska få pålitlig information bör du ringa eller fråga här på Forumet.

Dina lån/krediter som syns på din Uc kommer ge anmärkning om du släpper de till inkasso.
Ferratum var det många som sa nyligen att den dykt upp på Uc, det har den inte gjort för mig, så jag är osäker. Thorn kan du inte släppa för då kommer du få anmärkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp