Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min sambo ska söka bolån, får min inkomst räknas med trots skuldsanering?

Vi går i tankar och planer. Vi har en dräglig tillvaro med en hyra om 7.500kr som betalas till hyresvärd och vi kan lägga undan en liten summa varje månad. Kan man diskutera med bank och visa sin ekonomiska situation och diskutera ett eventuellt bolån, trots skuldsanering?

Jag har en lön på 38.000kr brutto, hon 26.000kronor.

Detta är en ärlig, om än naiv fråga, så dryga svar undanbedes.

Med en pågående skuldsanering så är det omöjligt att få bolån. Du får söka ensam i såfall.

Söka lån med skuldsanering är nog en omöjlighet som @Ny2018 säger, men huruvida banken räknar med din inkomst vet jag inte, mer än att jag läst om lite olika från bank till bank. Vill minnas att jag läste att Swedbank räknar med partnerns inkomst, men lite osäker på om det verkligen stämmer.

Detta är inte ett självklart svar. Att TS inte kan stå med på lånet eller vara involverad i affären är givet.

Däremot är det väl som så att banken normalt sätt räknar med att sambon ska försörja TS och dom kan vara hårdare i kalkylen. Om TS däremot visar att han har inkomst (trots skuldsanering) bör inte det vara lika snävt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp