Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa

Läst att psykisk ohälsa o skuldsättning hör ihop många drabbas av psykiisk ohälsa el deprission pga ekonomin.
Hoppas det går bra för dig. Kanske landar jag nägon dag i detta och mår bra.
Men fint att höra din resa
Ja psykisk ohälsa och ekonomi går nog väldigt ofta hand i hand i dagens samhälle. Jag håller tummarna för dig att du också ska få landa i det och börja må bättre

Ja, man känner sig ensam om det så det är på ett vis skönt att veta att man inte är ensam.

Jag ansökte om skuldsanering i december, fick inledande för någon vecka sedan. Hoppas att allt går vägen! Tänker aldrig igen sabba mitt liv pga spel.
Grattis och lycka till, hoppas allt går vägen med din skuldsanering. Jag skickade in en ansökan i maj, så lär dröja innan jag hör något. Och kan nog va så att jag får avslag, men det återstår att se.

Stort grattis till att du har tagit steget att sluta spela och att du har stöd från din sambo genom denna jobbiga situation. Att söka hjälp,vara öppen och ta emot stöd är verkligen ett viktigt steg på vägen mot tillfrisknande.

När det gäller online stödgrupper för spelberoende finns det många olika alternativ att välja mellan. En populär sida är Stödlinjen som erbjuder chatt, mail och telefonstöd för spelberoende. De har även information om fysiska träffar runtom i landet. En annan sida är Spelberoendes riksförbund som också erbjuder stöd och information för personer med spelberoende.

När det kommer till att få intyg om att du har deltagit i möten för spelberoende så är det möjligt att få det från organisationerna, men det kan vara bra att ta kontakt med dem direkt för att få mer information om det.

Jag önskar dig all lycka på din fortsatta resa mot att bli skuldfri och att övervinna ditt spelberoende. Du har kommit långt redan och jag är övertygad om att du kommer att klara det!
Tack så mycket! Ja jag mår så mycket bättre sen jag slutade spela och sambon har fått veta allt. Tack för tipsen på sidorna, jag ska kolla upp dom.

Ja psykisk ohälsa och ekonomi går nog väldigt ofta hand i hand i dagens samhälle. Jag håller tummarna för dig att du också ska få landa i det och börja må bättre
Tack och har sökt hjälp för mitt mående och det kommer att ta tid

Tack så mycket ja vi får hoppas på det

Jag har hängt här inne och läst runt och emellanåt kommit med lite frågor. Min resa är lik många andras, skuldsättning pga spelberoende. Jag har inte spelat sedan i oktober och har verkligen inte minsta lust med att göra det igen heller. Jag har när jag har landat insett vad det har gjort med min ekonomi, jag har nu släppt alla skulder till kf och från och med lönen nu i juni så har jag löneutmätning.
Mitt mål är framöver att få skuldsanering och sedan få börja om helt som skuldfri. Jag var från början livrädd för kf, men även det känns bra nu. Det är en chans för mig att bli av med mina skulder, och jag behöver inte ha ångest varje månad över att pengarna ska betalas in till diverse skitlån.
Jag är också lyckligt lottad över att ha en sambo som trots mitt spelberoende och skulder inte har en tanke på att lämna mig, utan att vi tar oss igenom detta tillsammans. Det är jag så extremt tacksam för.
Efter besked om löneutmätning så visar det sig att mina månader inte kommer att vara så illa. Visst att man inte kan unna sig en massa extra, men det gjorde jag inte innan heller utan då försvann mina pengar på det satans spelandet. Så psykiskt mår jag så mycket bättre nu, jag ser en framtid utan en massa ångest.
Så nu gör jag som andra har gjort här inne och börjar en egen tråd med min resa.
Jag tycker att den här sidan ger mycket pepp och inspiration, alla kan göra misstag, alla kan fastna i beroenden, men det går att ta sig tillbaka.
Mitt nästa steg som jag sitter och kollar runt på är någon sida online för spelberoende. Jag har inte velat spela sen i oktober men för sambons skull och för en eventuell skuldsanering framöver så tänker jag gå med på någon sådan. Tips mottages gärna, vilken är bäst? Kan man få intyg i ett senare skede om att man har gått på möten online för spelberoende?
Hur många månader tog det från sista betalning till löneutmätning?

Nu i juni är min första månad med löneutmätning. Jag känner ändå att jag kan andas lättare än innan när jag försökte pyssla ihop månaderna med alla skulder. Jag har några lån kvar som inte har hamnat hos KF, men dessa släpper jag dit också, så när räkningarna kommer så slänger jag dom. Är medveten om att det här är en sits som jag själv har satt mig i. Men nu ser jag det som en chans till att börja om, är spelfri sen 8 månader och är inte ett dugg lockad över att spela. Sambon får kolla mitt konto varje månad för att se att jag inte har fått återfall, jag börjar få en sundare inställning till pengar och börjat tänka mer på ekonomin. Jag kommer inte ha gott om pengar framöver men vi kommer klara oss. Tak över huvudet, viktiga räkningar kan betalas och råd med mat. Framöver hoppas jag på skuldsanering men i nuläget har jag landat i hur livet ser ut. Dock har jag lasten att jag snusar, vilket jag nu ska försöka sluta med då det är en kostnad som jag inte kommer ha råd med. I nuläget är det just det som känns tuffast och jobbigast haha

Nu i juni är min första månad med löneutmätning. Jag känner ändå att jag kan andas lättare än innan när jag försökte pyssla ihop månaderna med alla skulder. Jag har några lån kvar som inte har hamnat hos KF, men dessa släpper jag dit också, så när räkningarna kommer så slänger jag dom. Är medveten om att det här är en sits som jag själv har satt mig i. Men nu ser jag det som en chans till att börja om, är spelfri sen 8 månader och är inte ett dugg lockad över att spela. Sambon får kolla mitt konto varje månad för att se att jag inte har fått återfall, jag börjar få en sundare inställning till pengar och börjat tänka mer på ekonomin. Jag kommer inte ha gott om pengar framöver men vi kommer klara oss. Tak över huvudet, viktiga räkningar kan betalas och råd med mat. Framöver hoppas jag på skuldsanering men i nuläget har jag landat i hur livet ser ut. Dock har jag lasten att jag snusar, vilket jag nu ska försöka sluta med då det är en kostnad som jag inte kommer ha råd med. I nuläget är det just det som känns tuffast och jobbigast haha
Jag tog min sista prilla 3 feb. Har snusat i 23 år, vill inte ens veta hur många kronor jag lagt ut.

Jag tog min sista prilla 3 feb. Har snusat i 23 år, vill inte ens veta hur många kronor jag lagt ut.
Nej det är otroligt mycket pengar. Bra jobbat! Jag hoppas att jag ska klara det också. Men man får inse att man inte har råd längre helt enkelt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp