Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Otroligt grymt och att de ändrade till rak amortering - underbart! Vilken resa du gjort. Kan verkligen rekommendera stödgrupp, så befriande prata av sig och lyssna på andra som fattar vad spelberoende handlar om och som inte dömer en. Jag går här, finns på många orter:

Jag har gjort behandling med droger redan osv så vet hur allt funkar. Vill ej gå sånt känner inte jag behöver det. För har lämnat allt bakom mig nu. Men måste få ett avslut så kanske går ett möte och berättar min resa för se om de hjälper ❤️

Under det senaste året har du haft ett tydligt mål. Det har fyllt din vardag mentalt och det ersatte det tidigare spelandet. Nu är det borta och hjärnan behöver något nytt, eller så behöver man förstå varför man har det enorma behovet av att något att kämpa emot.
Jag har samma känsla men istället har jag mardrömmar om att något hemskt händer. Nu när vardagen går ihop och jag har inget som skulle stå i vägen för att vara lycklig. Men inte fasiken är man det.

Under det senaste året har du haft ett tydligt mål. Det har fyllt din vardag mentalt och det ersatte det tidigare spelandet. Nu är det borta och hjärnan behöver något nytt, eller så behöver man förstå varför man har det enorma behovet av att något att kämpa emot.
Jag har samma känsla men istället har jag mardrömmar om att något hemskt händer. Nu när vardagen går ihop och jag har inget som skulle stå i vägen för att vara lycklig. Men inte fasiken är man det.
Kunde inte skrivit det bättre själv! Först va de droger för mig sen spel sen det här.

Vet hur det är, nu har inte jag haft varken drogberoende eller spel, men konsumtion typ. Blev misshandlad av min fd sambo 2015 och behövde fly. Fick en lägenhet snabbt, men där stog jag utan saker eller vettig inkomst, eller bil heller för den delen. För den sålde han och förfalska min underskrift vid ägarbyte. Behövde köpa saker till hemmet och insåg då hur enkelt allt var att handla på faktura, ta lån efter lån. Köpte saker för att ge mig själv glädje efter va som hänt.. o så blev jag av med jobbet och allt blev katastrof.

När många år av ens liv har gått åt att försöka rodda i ekonomi och man bara räknar o räknar så blir de lixom ett beroende. När man väl ordnat allt så kommer de beroendet att försvinna och man känner sig nästan tom, man saknar något och de känns som man tappat kontrollen igen, fast de är tvärtom.
Lyckan kommer att komma, man behöver bara bearbeta allt va man vart med om och ta en dag i taget. :) <3

Kanske är man lyckligast när man inte har något? "If you have nothing, you have nothing to lose". I alla fall blir man inte lycklig av att ha en massa saker/prylar tänker jag.

Tycker det där är så intressant. Har plöjt mängder med material på YouTube om att finna lycka och glädje.

Jag har kommit fram till att du alltid ska ha mål som är nåbara inom 50 år, 25 år, 10 år, 5 år, 1 år.

Jag menar. Nu när du går runt. Vad sägs om att sätta ett mål att spara ihop kapital till ett hus i Spanien, eller landställe i Sverige? En jorden runt-resa? Bara du vet vad du drömmer för. Det går inte att drömma för högt. Det är det som är grejen.

Mål som är nåbara på kort tid är inga bra mål om det inte finns några följdmål.

Du kanske ska klura lite?

Själv har jag ett tufft mål som jag inte nått på 10 år ännu, men det har fått mig att skapa flera företag, varav ett omsätter 30 miljoner. Men då det inte är sålt har jag inte fått en krona för det ännu. En vacker dag hoppas jag att det säljs (det är inte lätt) och att då fullfölja mitt mål: köpa en stor lägenhet med veranda alternativt hus i Portugal eller Spanien att överraska mamma med och ge henne en egen nyckel till med fri tillgång.

Inser nu att jag har massor bearbeta. Spelfri ett år samlat lån nu.

trodde jag skulle få ett avslut? Va glad?

men nej ångest som en käftsmäll. Undrar varför ja spelat undrar hur jag ska kunna gottgöra alla osv för få ett avslut.

mår så dåligt klump ångest kan ej sova. Måste hitta hur jag ska bearbeta detta… suttit ett år endast brytt mig om lån? Inte om mitt mående? Inte om min familj mående angående detta osv? Utan bara Pengar pengar pengar… usch
Det är alltid så när man kan slappna av kommer ångest och tröttheten. Låt det komma trots att det är sjukt obehagligt och ta en sak, en dag i taget.
Kram. ❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp