- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 52
Inte för att vara den som är den, jag har ju ingen aning om hur ert vardagspussel ser ut och vad som funkar bäst för er ( så detta är ju såklart inget facit). Men har för mig att ert barn är ganska litet? Det kan ju funka att ha typ 2(mån,tis) +3( ons, tor, fre,) +2 (helgen) så är det inte lika långt mellan gångerna. Som sagt. Jag har ingen aning hur ert liv ser ut sååå ta mig inte på så stort allvar men du i övrigt. Så är det fasen inte värt att förstöra varannan vecka med att spela varannan vecka. Mitt vad det är så tappar du barnet helt och hållet när missbruket tar över. Det är det inte värt! Tips, skriv upp en lista på saker du vill göra när du har ”egentid”. En kompisresa, påbörja ett nytt träningsschema, utforska en hobby, alt se till att jobba extra som tusan dom dagar du inte har barnet så kommer ni så småningom att ha råd och tid till riktiga kvalitetstid ( behöver inte kosta såklart). Men se det som tid där du faktist kan lägga ner mycket tid på dig själv och ditt mående. (Kbt,träning,resa,en ny kunskap, plugga, etc) (inte alla vuxna som har den ”lyxen”). Även om jag såklart fattar att du hellre haft barnen till 100%.
Ps. DU KLARAR DET!
Du kanske bör skriva upp en lista på konsekvenser med spelet också och gömma undan i en låda för att ta fram när jävulen knackar dig på axeln. Plus att öppna upp dig för människor som vet om din problematik att du är rädd för att du ska falla dit för om man pratar om det upplever jag att man gör ett mer medvetet val om man skulle vilja spela igen.
Ps. DU KLARAR DET!
Du kanske bör skriva upp en lista på konsekvenser med spelet också och gömma undan i en låda för att ta fram när jävulen knackar dig på axeln. Plus att öppna upp dig för människor som vet om din problematik att du är rädd för att du ska falla dit för om man pratar om det upplever jag att man gör ett mer medvetet val om man skulle vilja spela igen.