Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Låter onekligen som högt med de förutsättningarna.
Men många ff, ganska högt nyttjande av kredit påverkar.

Men det är många andra parametrar som spelar in. Har du flyttat runt mycket senaste åren så är det negativt. Var man bor påverkar också.
Om löneutveckling har varit dålig eller rentav gått ner i lön så påverkar det också negativt. Gift, singel, sambo, barn mm.
Tror det mesta som de kan hitta och få tillgång till i olika register finns med i beräkningsmodellerna.

För att få snabbast positiva förändring skulle jag gissa på att betala ner krediten så mycket du kan samt vänta ut ff.
Hur länge står historiska adresser med på uc? Gör det någon skillnad på betyget när dom isf försvinner?

Hur länge står historiska adresser med på uc? Gör det någon skillnad på betyget när dom isf försvinner?
Jag vet att folk här fått risigt betyg pga många adressändringar, men en enstaka borde väl inte ha någon tyngre påverkan.

Kanske det syns i 3 år?

Jag vet att folk här fått risigt betyg pga många adressändringar, men en enstaka borde väl inte ha någon tyngre påverkan.

Kanske det syns i 3 år?
Ja det kan jag tänka mig. Jag har själv två st från 2019 & 2020.. ska bli intressant och se i oktober om den från 2019 försvinner när det gått 3 år och om det gör något på betyget isf.

Kanske det syns i 3 år?
Vadå adress ändring påverkar betyget? Flyttat en gång 2020 sommaren innan det bodde jag på samma adress 5 år. Nu ska jag dock flytta 1/3 igen.. så det kan alltså påverka?

Ja det kan jag tänka mig. Jag har själv två st från 2019 & 2020.. ska bli intressant och se i oktober om den från 2019 försvinner när det gått 3 år och om det gör något på betyget isf.
Jag har en historisk adress ser jag iaf 2020.

Alltså jag har flyttat 5 ggr på 3 år och min UC har inte påverkats! Har haft koll på det pga just det som vi diskuterat här. Däremot tog Bigbank en UC varje jävla gång eftersom jag hade lån där då.

Är
Alltså jag har flyttat 5 ggr på 3 år och min UC har inte påverkats! Har haft koll på det pga just det som vi diskuterat här. Däremot tog Bigbank en UC varje jävla gång eftersom jag hade lån där då.
Tänkte väl, låter skumt att det ska påverka betyget... men segt dom tog uc jobbiga jävlar.

Vadå adress ändring påverkar betyget? Flyttat en gång 2020 sommaren innan det bodde jag på samma adress 5 år. Nu ska jag dock flytta 1/3 igen.. så det kan alltså påverka?
Ja det påverkar, negativt. Vet inte varför men uc har väl statistik på att folk som flyttar ofta utgör en högre risk helt enkelt.
Dom har statistik på en väldig massa, det kan vara dåligt att vara skild, det kan vara dåligt att bo i Bengtsfors osv.

En ff försvann idag och betyget hoppa ner 2% från 23% till 21% känns väldigt bra :) är kanske nere under 15% inom snar framtid, så jag kan samla 300 000 :folded::fire::face3hearts::faceheart:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp