Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min resa att inspirera andra

Din UC har inget med hennes att göra så det påverkas inte.
Jag har ju läst här på forumet att man får bättre uc när man gifter sig så något påverkar det ju, tänkte bara om det kan påverka negativt också ?

Jag har ju läst här på forumet att man får bättre uc när man gifter sig så något påverkar det ju, tänkte bara om det kan påverka negativt också ?
Inte så mycket i så fall. Ser inte hur det kan påverka betyget.

Imorgon försvinner 6 av 13 anmärkningar. Tänkte kolla om nån vill gissa lite på vart min uc kommer hamna :)
UC idag: 31.2%
förutsättningar:
13 anmärkningar (6 försvinner imorgon)
6 månader av historiskt skuldsaldo hos kf
Ett lån hos nystart på 86.000
Inga ff
Årsinkomst 389.000 (2020)

Imorgon försvinner 6 av 13 anmärkningar. Tänkte kolla om nån vill gissa lite på vart min uc kommer hamna :)
UC idag: 31.2%
förutsättningar:
13 anmärkningar (6 försvinner imorgon)
6 månader av historiskt skuldsaldo hos kf
Ett lån hos nystart på 86.000
Inga ff
Årsinkomst 389.000 (2020)
Tyvärr jag tror att det kommer inte ha hända så mycket.13 eller 6 st anmärkningar spelar ingen roll alls enligt min erfarenhet.I december förra året försvann 10 st anmärkningar på en dag och min betyg har inte ändrats alls.Det är andra förutsättningar som väger mycket mer än antal anmärkningar.En anmärkning eller flera skit samma med andra ord.

Tyvärr jag tror att det kommer inte ha hända så mycket.13 eller 6 st anmärkningar spelar ingen roll alls enligt min erfarenhet.I december förra året försvann 10 st anmärkningar på en dag och min betyg har inte ändrats alls.Det är andra förutsättningar som väger mycket mer än antal anmärkningar.En anmärkning eller flera skit samma med andra ord.
Den sjönk till 25,29

Inte så mycket i så fall. Ser inte hur det kan påverka betyget.
Civilstånd redovisas ju på kreditupplysningen av en eller annan anledning, men min erfarenhet är att det påverkade betyget marginellt när jag gifte mig... Det skulle nog vara om man skiljer sig i så fall, men det har jag som väl är ingen erfarenhet utav! :folded::)<3

Nu har min uc sänkts till 14.5% utan anledning. Tror ni jag får något erbjudande om jag söker hos lendo? Har 7 anmärkningar, 5 månader kvar av historiskt skuldsaldo hos kf. Endast ett lån hos nystart som är på 85.000 (det är den jag vill släcka, 22% ränta) årsinkomst på 389.000.

Nu har min uc sänkts till 14.5% utan anledning. Tror ni jag får något erbjudande om jag söker hos lendo? Har 7 anmärkningar, 5 månader kvar av historiskt skuldsaldo hos kf. Endast ett lån hos nystart som är på 85.000 (det är den jag vill släcka, 22% ränta) årsinkomst på 389.000.
Tror inte det. Att flytta lånet nu gör varken till eller från. Om du får något erbjudande kommer det vara till hög ränta samt nytt annuitetslån. Så bortkastade pengar.
Vänta ut tills du fått mycket bra betyg och flytta lånet till lån med rak amortering.

Tror inte det. Att flytta lånet nu gör varken till eller från. Om du får något erbjudande kommer det vara till hög ränta samt nytt annuitetslån. Så bortkastade pengar.
Vänta ut tills du fått mycket bra betyg och flytta lånet till lån med rak amortering.
Tack för hjälpen, då avvaktar jag tills jag får bättre betyg. Är bara så ivrig på att få bort lånet hos nystart då deras ränta är så hög

Tack för hjälpen, då avvaktar jag tills jag får bättre betyg. Är bara så ivrig på att få bort lånet hos nystart då deras ränta är så hög
Håll ut! Det blir bättre! Om du kan förlänga återbetalningstiden är det bäst. Då kostar det minst. Låter udda men sant.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp