Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min pension hur ligger jag till

Kör du också SÅFA?
Om den fortsatt avkastar 20-30 % per år blir det en bra hacka när det är dags för pensionen.

Nej jag är väl typ halvaktiv eller så, kollar ett par gånger per år, har en indexfond med låg avgift

Några år äldre än dig. För min del är det tjänstepension som avgör mest. Får årligen ca 300 kkr i inbetalningar till den.

Min plan är att kunna gå i pension vid 63-64 år. Leva på tjänstepensionen inledningsvis och från 65 år även få den allmänna.
(prognosen är en riktålder på 68 år, så allmän pension går ta ut från 65 år).
Min plan är att försöka leva på egna tillgångar från 55 till 65 ! Sen plocka pensionen från 66 ! Idag 3,5 totalt miljoner ! 40 år ! Så ser ändå väldigt ljust ut :)

Min tjänstepensioners utveckling kan man inte klaga på 93 % och 178 % utveckling :)

Det är sedan start. Du har traditionell förvaltning vilket oftast brukar ge lägre avkastning än fondförsäkring som är aktivt val.
93% och 178% utveckling sedan när? Om du kollar vad det är per år så får nog ett besked som kan bli mer av en besvikelse.

Det är sedan start. Du har traditionell förvaltning vilket oftast brukar ge lägre avkastning än fondförsäkring som är aktivt val.
93% och 178% utveckling sedan när? Om du kollar vad det är per år så får nog ett besked som kan bli mer av en besvikelse.
Jag är riktigt nöjd med vad det ökat per år ! Kan inte klaga ! Endast 40 år gammal med ! Och över miljonen idag på tjänstepensionen och 2,5 miljon på allmäna ! Kommer ökar bra på 20 år till känns det som !

I “snitt” ap7 är ju beroende på om du ligger i räntebärande eller fond så det kunde varit mycket sämre för mig också om jag haft en större del i räntebärande.

Klart man kör allt i fond när man har 20 år ish till pensionen. Räntebärande är ju bara aktuellt några år innan det är dags att sluta jobba.

Jag är riktigt nöjd med vad det ökat per år ! Kan inte klaga ! Endast 40 år gammal med ! Och över miljonen idag på tjänstepensionen och 2,5 miljon på allmäna ! Kommer ökar bra på 20 år till känns det som !

Bra jobbat, hoppas det fortsätter i samma stil :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp