Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min pension hur ligger jag till

Premiepensionen utgör väl typ 10% utav ens totala pension?

Viktiga är väl totalen eller vad missar jag?

Den beräknas vara det, men förvaltar du det väl blir det mer/större andel

Min tjänstepensioners utveckling kan man inte klaga på 93 % och 178 % utveckling :)

Bilagor

• IMG_5152.png
    IMG_5152.png
    641.2 KB · Visningar: 21
  • IMG_5151.png
    IMG_5151.png
    637.7 KB · Visningar: 21
Tror jag kan få premiepensionen att passera millen under året, kring 900 nu

Har just nu 1,2 mille i premiepensionen och med bra utveckling på SÅFAn kommande 20 år kommer premiepensionen absolut ha betydelse när pensionen ska tas ut…

Nja, beror helt på hur du förvaltar den och din tjänstepension. Min premiepension är just nu en sjättedel (ca 17 %) av totala pensionen. SÅFAn har en mycket låg avgift (0,05) vilket gör att den växer bra år från år.

Nja, beror helt på hur du förvaltar den och din tjänstepension. Min premiepension är just nu en sjättedel (ca 17 %) av totala pensionen. SÅFAn har en mycket låg avgift (0,05) vilket gör att den växer bra år från år.

Så har jag inte räknat förut. min premepension verkar vara ~25%

Har just nu 1,2 mille i premiepensionen och med bra utveckling på SÅFAn kommande 20 år kommer premiepensionen absolut ha betydelse när pensionen ska tas ut…
Hur gammal är du ? Har 1,05 miljonen och 40 år ! Känns som det är den den som avgör mest känner jag själv :)

Hur gammal är du ? Har 1,05 miljonen och 40 år ! Känns som det är den den som avgör mest känner jag själv :)

Några år äldre än dig. För min del är det tjänstepension som avgör mest. Får årligen ca 300 kkr i inbetalningar till den.

Min plan är att kunna gå i pension vid 63-64 år. Leva på tjänstepensionen inledningsvis och från 65 år även få den allmänna.
(prognosen är en riktålder på 68 år, så allmän pension går ta ut från 65 år).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp