Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min pension hur ligger jag till

Vad menar du? Skatten på tjänstepension är väl 30% i Sverige inte 25%?

När du tar ut din allmänna pension betalar du skatt på den precis som du gör på lön. Pensionsmyndigheten drar den kommunalskatt som gäller i den kommun där du bor. När det gäller tjänstepensionen drar de flesta pensionsbolag automatiskt 30 procent vid utbetalning.
Neeeej menar sjukvård ju..

Tycker att min pension fortsätter se bra ut. Är mellan 30 och 40 år gammal.

Har 1.5 miljoner i allmän pension
Har 1.6 miljoner i tjänstepension.

Känns som man borde ha en hygglig pension även om man skulle gå i pension lite tidigare?

Om jag skulle komma upp i 5 miljoner i tjänstepension och börja plocka ut den när jag blir 65 år kan man då plocka ut 1.000.000 per år bara det att man hade fått skatta typ 50% på det eller hur?
Eller kan man till och med plocka ut tjänstepension när man är 55?

Känns som man borde ha en hygglig pension även om man skulle gå i pension lite tidigare?

Om jag skulle komma upp i 5 miljoner i tjänstepension och börja plocka ut den när jag blir 65 år kan man då plocka ut 1.000.000 per år bara det att man hade fått skatta typ 50% på det eller hur?
Bör framgå av avtalet.
Alla tidigare vettiga alternativ, som att ta ut sin tjänstepension i Portugal till en bråkdel av svensk skatt, har staten givetvis sett till inte längre fungerar.

Satte en del av PPM i Techfond så växt riktigt bra i förhållande till inkomstpensionen. Hur är er PPM i jämförelse med inkomstpensionen?

Bilagor

• Screenshot_20240630_061448_Gallery.jpg
    Screenshot_20240630_061448_Gallery.jpg
    399.2 KB · Visningar: 45
Senast ändrad:
Min ser ut såhär men ha i åtanke att jag har jobbat i Norge i 6,5 år också. Där har jag närmare miljonen i intjänat plus att jag har garantipension att hämta ut därifrån eftersom jag varit skriven i Norge i minst fem år.

Jag är mellan 35-40 år.

IMG_3682.jpeg

Ja, du får ju planera så du inte går över brytpunkten.

Ge fan i betala staten en extra krona :)

Brytpunkten är gränsen för uttag av statlig inkomstskatt (20 procent), före grundavdrag.

Brytpunkten är 615 300 kronor för dig som inte fyllt 66 år vid inkomstårets ingång.
Brytpunkten är 697 300 kronor för dig som fyllt 66 år vid inkomstårets ingång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp