Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min mardröm

Obs! Det beror på om det är månadsfaktura eller delbetalningskonto. Förstnämnda går till alektum. Det andra går till sileo.
Sileo är toppen. Alektum är inte lika givmild, kortare återbetalning.

Verkar inte vara så längre.
Skrev i Klarna inkasso tråden häromdagen.

De ringde upp mig då mitt(delbetalningskonto) var på väg till inkasso, och de sa att det antingen hamnar hos Alektum eller Lowell...

Verkar inte vara så längre.
Skrev i Klarna inkasso tråden häromdagen.

De ringde upp mig då mitt(delbetalningskonto) var på väg till inkasso, och de sa att det antingen hamnar hos Alektum eller Lowell...
Avvakta till du får besked fr inkassot. Mitt är 3 veckor gammal och det är sileo. Inte säkert de vet själva vilken inkasso det blir...

Och haft de båda. Alltså inkasso på månadsfaktura (flera ggr: alltid alektum) och delbetalningskonto: sileo

Avvakta till du får besked fr inkassot. Mitt är 3 veckor gammal och det är sileo. Inte säkert de vet själva vilken inkasso det blir...

Alltså jag är 3 månader sen, tänkte släppa Klarna då alla säger att det går till Legalis/Sileo som är schyssta med betalplaner.
Men de ringde mig alltså häromdagen för att meddela att det är uppsagt och nu under uppsägningsperiod, där jag har på mig cirka en månad att betala typ 15k(vilket är bra mycket mer än 3 månadsbetalningar som jag är efter med dessutom) annars hamnar det hos inkasso.
Jag frågade vilket inkasso och då sa de alektum eller lowell, men mest troligt alektum.
Enbart delbetalningskonto, ingenting på månadsfaktura.

Och haft de båda. Alltså inkasso på månadsfaktura (flera ggr: alltid alektum) och delbetalningskonto: sileo

Har inte riktigt råd att vänta tills det hamnar hos inkassot i sig... Om det visar sig vara alektum så säger folk att de enbart går med på 6 månaders plan.
Då fallerar hela ekonomin då den enskilda skulden i sig blir på över 8k per månad kontra 2k som det vanligtvis hade varit.

Det blir sileo. Låt det gå till inkasso. Om det går till alektum kan du dela upp iaf. Jag fick en månad extra bara genom att beslutet dröjde, flera ggr. Dvs 4 månader totalt. Mén, delbetalningskonto går till sileo. Det finns många här som har exakt samma erfarenhet.

Har inte riktigt råd att vänta tills det hamnar hos inkassot i sig... Om det visar sig vara alektum så säger folk att de enbart går med på 6 månaders plan.
Då fallerar hela ekonomin då den enskilda skulden i sig blir på över 8k per månad kontra 2k som det vanligtvis hade varit.
Sambon fick 15k på 4 mån . Dom vägrade längre ! Var qliro månads faktura ! Alektrum är inte roliga !

Det blir sileo. Låt det gå till inkasso. Om det går till alektum kan du dela upp iaf. Jag fick en månad extra bara genom att beslutet dröjde, flera ggr. Dvs 4 månader totalt. Mén, delbetalningskonto går till sileo. Det finns många här som har exakt samma erfarenhet.

Får väl ta den risken då, om så många andra säger det... Men enligt de som ringer upp och hotar om inkasso på delbetalningskonto hos Klarna så är det Alektum eller Lowell.
De där 15k har jag, och hade tänkt betala av 3st andra krediter a lá snöbollsmetoden.
Så antar att jag fortsätter på originalplanen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp