Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min lånesituation

Uppdatering:

Sökte samlingslån igen. Tog flera nya smslån i mars när speldjävulen tog över. Månadskostnaden sköt återigen i höjden.

Fick 500.000 av Collector.

Betalar bort:
Daypay
Happy cash
Viaconto
Fairlo
Lumify
Ferratum:
Nordea
Remember
Ikano
Privat skuld

Kommer ha kvar:

Marginalen
Forex
Collector

Tidigare månadskostnad: 22.300:-
Ny månadskostnad: 11.000:-

Framåt!

Hoppas det går bra denna gång, vad hade du för betyg ff m.m och hur ser det nu ut ?

Lite mer än 3 år sedan jag skrev senaste inlägget i den här tråden. Tänkte att jag skulle uppdatera lite.
Jag fick som bekant ett stort samlingslån från Nordea som kunde samla alla mina lån och krediter, cirka 1.1mkr. Sedan dess har jag inte tagit ett enda lån eller ens någonting på avbetalning. Det är så jävla skönt att skulden sjunker rätt kraftigt månad efter månad. Efter räntehöjningarna så ligger jag på 7,45% i ränta med rak amortering. 7,5 år kvar om jag bara låter det vara och inte amorterar extra, känns ändå ok.

Skulden ligger idag på cirka 880.000. En milstolpe var när den hamnade under 1 miljon. Längesen jag hade mindre än 1 miljon i skuld. Nu är nästa milstolpe 500.000.

Fy fan vad jag ska njuta den dagen jag är skuldfri.

Trevlig kväll på er alla!

Lite mer än 3 år sedan jag skrev senaste inlägget i den här tråden. Tänkte att jag skulle uppdatera lite.
Jag fick som bekant ett stort samlingslån från Nordea som kunde samla alla mina lån och krediter, cirka 1.1mkr. Sedan dess har jag inte tagit ett enda lån eller ens någonting på avbetalning. Det är så jävla skönt att skulden sjunker rätt kraftigt månad efter månad. Efter räntehöjningarna så ligger jag på 7,45% i ränta med rak amortering. 7,5 år kvar om jag bara låter det vara och inte amorterar extra, känns ändå ok.

Skulden ligger idag på cirka 880.000. En milstolpe var när den hamnade under 1 miljon. Längesen jag hade mindre än 1 miljon i skuld. Nu är nästa milstolpe 500.000.

Vad kostar lånet i månaden?
Grymt kämpat!

Vad kostar lånet i månaden?
Grymt kämpat!
Cirka 15.000
Det går upp och ner från månad till månad, fattar inte riktigt hur det där fungerar. Trodde den skulle sjunka varje månad pga rak amortering men nån månad kan det vara 15.200 och nästa kan det vara 16.000. Men det är alltid cirka 10k i månaden i amortering så det är skönt.

Ska tillägga att min månadskostnad var cirka 12.000 innan räntehöjningarna:p

Grymt bra! Vad skönt att fokusera på ett lån bara. Fick du så stort lån på Nordea tack vare din hög inkomst? (Läste att du fick ca 50k under 2021), eller äger hus tillsammans med sambon kanske? Mer än en miljon som blanco hos en stor bank är enormt o_O !
Läste att vissa har flyttat pension mm. Jag gav dem fullmakten för att hitta alla mina pension, var nyfiken, och till lite glädje så jag blev kontaktad av dem till ett möte att diskutera vad tänker jag göra eller om jag tar deras rådgivning osv. Har total lite mer än 700k som syns på UC. Tänker tacka ja till mötet och se om de kan samla mitt skit.

Grymt bra! Vad skönt att fokusera på ett lån bara. Fick du så stort lån på Nordea tack vare din hög inkomst? (Läste att du fick ca 50k under 2021), eller äger hus tillsammans med sambon kanske? Mer än en miljon som blanco hos en stor bank är enormt o_O !
Läste att vissa har flyttat pension mm. Jag gav dem fullmakten för att hitta alla mina pension, var nyfiken, och till lite glädje så jag blev kontaktad av dem till ett möte att diskutera vad tänker jag göra eller om jag tar deras rådgivning osv. Har total lite mer än 700k som syns på UC. Tänker tacka ja till mötet och se om de kan samla mitt skit.
Hej,
Hur gick du till väga med att ge dem fullmakten?
Behöver man prata med någon rådgivare innan?

Min inkomst hade nog en avgörande del i det hela, samt att det nog var lättare att få lån då än vad det är nu. Räntan låg på 3.45% då.
Inget bolån.
Önskar dig lycka till på ditt möte, kommer nog gå bra!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp