Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min lånesituation

Räknar jag rätt ca 900.000 synligt Blanco?

Ja, nästan. 940.000 är det väl nu. Jobbar jag riktigt hårt tills i juni(provision)så räknar jag med att ha runt 850-900. Så skuldbördan är enorm sett till inkomsten.

Slängde iväg en ansökan precis även fast jag tänkte vänta till i juli. Fick 4 bud.
Komplett Bank 500.000 ränta 12.9%
Resurs Bank 300.000 ränta 10%
Marginalen 248.000 ränta 7.8%
Nordax 200.000 ränta 15.9

Ska räkna lite på det och se vad som blir bäst. Har Marginalen sedan tidigare, är det någon som vet om det blir två lån hos Marginalen eller om de slås ihop?

Slängde iväg en ansökan precis även fast jag tänkte vänta till i juli. Fick 4 bud.
Komplett Bank 500.000 ränta 12.9%
Resurs Bank 300.000 ränta 10%
Marginalen 248.000 ränta 7.8%
Nordax 200.000 ränta 15.9

Ska räkna lite på det och se vad som blir bäst. Har Marginalen sedan tidigare, är det någon som vet om det blir två lån hos Marginalen eller om de slås ihop?

Jag tog ju resurs i förra veckan , och var hur smidigt som helst 2dagar var pengarna på kontot , la in bara körkort i ansökan som man söker .... hur mycket sökte du ?

Kan du skriva ut räntorna på de lånen du redan har?

Jag tror för marginalen så kommer de att slå ihop lånen och att du får låna mellanskillnaden men bäst att du dubbelkollar detta.

Alternativen jag ser:

1. Komplett
Löser följande:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Nordea
Privat
Marginalen
Ikano
Och amorterar in cirka 84 000 kr hos remember (antar räntar är högre där än hos forex)

2. Resurs
Löser följande:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Nordea
Privat
Och betalar nästan av hela Ikanolånet eller Marginal + amorterar extra på något annat

3. Marginalen utökning av lån
Löser följande:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Nordea
Privat

Nämner den privataskulden då du sagt att du vill få bort den. Men om du får ha kvar den och kan amortera på något som kostar i ränta är ju det bättre förstås. Tanken med de som är dyrare i effektiv ränta är att du kan samla mycket och byta ut dessa lån allt eftersom dina förutsättningar bättras.

Senast ändrad:

Jag tror för marginalen så kommer de att slå ihop lånen och att du får låna mellanskillnaden men bäst att du dubbelkollar detta.

Alternativen jag ser:

1. Komplett
Löser följande:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Nordea
Privat
Marginalen
Ikano
Och amorterar in cirka 84 000 kr hos remember (antar räntar är högre där än hos forex)

2. Resurs
Löser följande:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Nordea
Privat
Och betalar nästan av hela Ikanolånet eller Marginal + amorterar extra på något annat

Löser följande:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Nordea
Privat

Nämner den privataskulden då du sagt att du vill få bort den. Men om du får ha kvar den och kan amortera på något som kostar i ränta är ju det bättre förstås. Tanken med de som är dyrare i effektiv ränta är att du kan samla mycket och byta ut dessa lån allt eftersom dina förutsättningar bättras.

Fan vad grym du är som tog dig tid för det där! Uppskattas! Marginalen lånar ut 242.000 utöver lånet jag redan har där så det totala beloppet hos dem blir 350.000.

Räntorna jag har idag är:

Forex: 6.3%
Marginalen: 10%
Ikano: 8.9%
Nordea: 3.95%
Remember: 14.95%

De små lånen har ju ockerräntor. Nackdelen med att lösa bort dem är att min totala skuldbörda kommer att öka på UC då smålånen inte syns där, om jag väljer att betala bort de med ett av buden jag fick.

Jag vill egentligen undvika Komplett då den syns som en kredit på UC och inte ett lån och det är ju förödande för betyget. Att ha 500/500 utnyttjat på en kredit.

Alternativen jag ser:

1. Komplett
Löser följande:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Nordea
Privat
Marginalen
Ikano

2. Resurs
Löser följande:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Nordea
Privat

Löser följande:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Nordea
Privat

Enligt dina uppgifter sparar du följande per månad:

Alt 1. 7429 kr - månadskostnad för komplett

Alt 2. 3227 4702 eller 5954 - månadskostnad för resurs

Alt 3. 3227 - månadskostnad för utökning av marginalen.

Jag hade skippat att lösa Nordea så litet lån och så låg ränta på den ändå bättre att amortera på något dyrare tänker jag i första hand. Nordea + privatlånen om du kan skippa dessa och exempelvis lägga på något annat vore det ju grymt. Remember är ju kass ränta. Denna bör du försöka få bort efter du ordnat upp de du kan här nu.

Kör du resurs skulle du exempelvis kunna göra såhär också som ett alternativ 4:
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Marginalen
Amortera Ikano så du har 30800 kr kvar att för att betala av det.

Sparar 6884 kr (förutsatt du kan betala av de som är kvar på ikano relativt snabbt) - månadskostnad för resurs bank

Sedan väntar du några månader och tar o försöka bli av med remember.

Bara för att förtydliga - när jag skriver att du sparar menar jag enbart sparar i absoluta tal per månad idag. Inte nödvändigtvis på lång sikt. Men målet är att ordna upp krediterna, minska månadskostnad så du kan amortera extra oftare och förbättra UC-score. Så kan du söka med jämna mellan rum typ 1 gång per halvår och pruta ned räntan hos aktörerna i första hand. De som ej går med på att sänka räntan löser du när du kan.

Senast ändrad:
Förlåt missade att du skrev marginal var ytterligare 242 000 kr.

Alt 5.
Happy Cash
Fairlo
Flexlimit
Ferratum
Ikano
Amorterar 19 000 kr på Remember sedan.

Sparar:
5409 - månadskostnad för Marginalen

Personligen tycker jag Marginalen verkar bäst på sikt.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp