- Meddelanden
- 1 048
- Mottagna reaktioner
- 1 249
- Poäng
- 837
Nu när jämkning from 2026 inte kommer vara möjlig längre , så kommer det bli ännu tuffare ekonomiskt.
Har ett underskott av kapital om ca 100.000 kr / om året
3 stora lån.
3 mindre krediter
Totalt om 1 02000 kr i skulder
Helt omöjligt att få ner månadskostnader, förhandla räntan osv. Jag har försökt allt.
Och jag inte jobba extra utöver 100 % studier.
13,5 år kvar på skulderna.
Jag har inga anmärkningar, har kunnat betala hela tiden löpande.
Hör till saken att jag kommer inte kunna betala i den här omfattningen längre. Det är inte hållbart. Maten bli dyrare och det är dyrare att leva överlag.
MIn inkomst är ca 18.000 kr i månande och skulderna betalar jag ca 14.000 kr på. Ja, ni ser ju matematiken där..
Jag kommer eventuellt få ett mindre arv under året, och tänker då att jag släcker de 3 krediterna som finns, men det är "bara" ca 1200 kr i total månadskostnaden. Men många bäckar små..
Hur skulle ni göra i min sist? släppa allt? Jag har bokat ett möte med skuldrådgivaren i min kommun och tänkte kolla av.
Har ett underskott av kapital om ca 100.000 kr / om året
3 stora lån.
3 mindre krediter
Totalt om 1 02000 kr i skulder
Helt omöjligt att få ner månadskostnader, förhandla räntan osv. Jag har försökt allt.
Och jag inte jobba extra utöver 100 % studier.
13,5 år kvar på skulderna.
Jag har inga anmärkningar, har kunnat betala hela tiden löpande.
Hör till saken att jag kommer inte kunna betala i den här omfattningen längre. Det är inte hållbart. Maten bli dyrare och det är dyrare att leva överlag.
MIn inkomst är ca 18.000 kr i månande och skulderna betalar jag ca 14.000 kr på. Ja, ni ser ju matematiken där..
Jag kommer eventuellt få ett mindre arv under året, och tänker då att jag släcker de 3 krediterna som finns, men det är "bara" ca 1200 kr i total månadskostnaden. Men många bäckar små..
Hur skulle ni göra i min sist? släppa allt? Jag har bokat ett möte med skuldrådgivaren i min kommun och tänkte kolla av.