Jo, så här i efterhand borde jag nog ha gjort det. Men jag hade nog (i bästa fall) blivit erbjuden ett gäng anuelitetslån som egentligen är sämre än de jag redan har och ville ersätta med rak amortering. Bara kämpa på som tidigare med andra ord.Jag förstår, tänkte att det skulle gå kanske om du ansökt genom Lendo
Mm så blev det för mig. Ovärt. Nästa gång ska jag också rikta mig mot Ikano eller Nordea. Rakt eller så får det vara liksom. Ger mig inget att hoppa mellan annuitetslån för att sänka bråkdelsränta.Jo, så här i efterhand borde jag nog ha gjort det. Men jag hade nog (i bästa fall) blivit erbjuden ett gäng anuelitetslån som egentligen är sämre än de jag redan har och ville ersätta med rak amortering. Bara kämpa på som tidigare med andra ord.
Mm så blev det för mig. Ovärt. Nästa gång ska jag också rikta mig mot Ikano eller Nordea. Rakt eller så får det vara liksom. Ger mig inget att hoppa mellan annuitetslån för att sänka bråkdelsränta.
hur överbelånad är du? Jag är under 1.0 men fick inget bra erbjudande av Ikano, ränta på 14% nåt. Hade 0.5 UC och 1 ff.
Får intrycket att de är mer restriktiva som @Kraputt är inne på. Fick liksom bättre erbjudanden av Ikano när jag var inne i spelandet och hade mer än 1.0 överbelåning och massa ff. De gav alltid erbjudande och bland de bästa räntorna.Jag ligger för närvarande på ungefär 1.77. Cirka 850 K i lån och 480 K i deklarerad inkomst. Så ifall du fick så dåliga bud på under 1.0 är det ju inte konstigt om jag blev nobbad:-(

Det jag tänker med. Förut var det ju nya pengar. Fattar inte hur man inte vill ta över lån för en icke-överbelånad som har Mycket bra kreditvärdighetJa, de har verkligen blivit mycket tuffare. På gott och ont. För några år sedan kastade de ju nästan pengar på en (vilket ju fick många att belåna sig alltför högt). Men konstigt ändå att de är så tuffa när det rör sig om 100 procent betalning av andra lån (förutsatt att den som söker har en fläckfri historia av att alltid betala). De är ju trots allt låneföretag och det borde ju nästan röra sig om "gratispengar" att ta över lönsamma lån från konkurrenter![]()