Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min bil har en skuld hos trafikförsäkrings föreningen:/ som blivit utslag hos kronofogden

Det stämmer, har jag förstått dom rätt så skickar dom på ganska mycket papper innan och har man flera skulder så begär dom verkställighet på en i taget, den största först.. inte sällan man ser utslag från 90talet.
Presktiden är 10 år men det är ju lätt att avbryta

Ja det är ju helt klart mindre jobbigt (och billigare) att ha bilen försäkrad än att få Trafikförsäkringsföreningen på halsen. Först får man några omgångar med brev från Trafikförsäkringsföreningen och Kronofogden, sedan kommer det en delgivningsman (om man inte reagerar på dessa brev) och sedan får man massor av brev under några år från sin nya brevkompis Trafikförsäkringsföreningen innan de begär verkställighet.

Men oavsett detta så är det förstås inte olagligt att sälja en bil som man har slarvat med försäkringen på (som någon hävdade tidigare i tråden), och skulden följer inte heller bilen, utan den får man dras med själv.

Just försäkring har jag aldrig förstått att folk hoppar.
Jag menar en trafikförsäkring kostar i 9 fall av 10 lika mycket i en månad (ca 115) som böterna är för EN DAG av TFF.

Jag menar en trafikförsäkring kostar i 9 fall av 10 lika mycket i en månad (ca 115) som böterna är för EN DAG av TFF.

Du skulle vara veta hur mycket tid jag lagt på att få folk att trafkkförsäkra alternativt ställa av bilar.

Jag hade faktiskt förstått om det varit dyrt med försäkring, för många kanske inte har råd med 800 spänn i månaden,
Men vi pratar alltså om 100-120 kronor i månaden mot TFF som kostar 115 kr ca x 30

Att det blev såhär för mig va för att jag betalade hel års vis på försäkringen o sen kom de 5400kr skulle ja betala in o den månaden va hemsk hade utmätning o annat...fick inte ihop denna månad o kunde ej betala räkningen så bilen åkte på trafikförsäkrings föreningens försäkring..nu är bilen försäkrad igen men fick ju detta skit nu...kunde handlat anorlunda o löst de på annat vis men gjort är gjort o nästa vecka ska jag betala trafik försäkrings avgiften som ja åkte på:/

Att det blev såhär för mig va för att jag betalade hel års vis på försäkringen o sen kom de 5400kr skulle ja betala in o den månaden va hemsk hade utmätning o annat...fick inte ihop denna månad o kunde ej betala räkningen så bilen åkte på trafikförsäkrings föreningens försäkring..nu är bilen försäkrad igen men fick ju detta skit nu...kunde handlat anorlunda o löst de på annat vis men gjort är gjort o nästa vecka ska jag betala trafik försäkrings avgiften som ja åkte på:/

Ring och fixa en plan med dom. Öppet till 16 tror jag

Skulder till Trafikförsäkringsföreningen följer inte bilen.

Det är heller ingen statlig instans, så att Transportstyrelsen inte håller koll på eventuell skuld dit är inte så konstigt.

De brukar för övrigt inte vara så snabba med att begära verkställighet. Det kan ta flera år innan du behöver betala.
Tack! Fick jag lära mig något nytt också. Trodde skuld hos dom var kopplad till bilen, tack för förtydligandet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp