Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Milersättning och löneutmätning

Har en fundering. Har någon erfarenhet kring milersättning när man har löneutmätning?

Har 3 mil till jobbet enkel. Går kollektivtrafik morgon men då jag jobbar kvällar flera gånger i veckan så går det ingen rimlig buss hem på kvällen. Får Isåfall komma hem jättesent eller åka tidigare från jobbet. Sluta tidigare funkar inte för mig då jag jobbar på sjukhus. Räknade ut att milersättning skulle bli 3000 kr månad. 6 mil per arbetsdag och gånger 20. Är det ett belopp jag får kvar efter att KF dragit på lönen?
Jag har en bil värd ca 35 000-40 tusen. Så ev kommer de ju ta den och jag får söka annat jobb.
Men vill vara förberedd.
Och bränsle. Får man kvar pengar till bensin/busskort?
Busskort och bensin bli samma pris i mitt fall då busskorten är svindyra och min bil är bränslesnål.

Svaret igår håller än

Svaret igår håller än

Det är bara om de gjort bedömningen att man får behålla sin bil (ex pga resor till jobb)? Och det är i samband med start av löneutmätningen och utmätning av tillgångar?

Det är bara om de gjort bedömningen att man får behålla sin bil (ex pga resor till jobb)? Och det är i samband med start av löneutmätningen och utmätning av tillgångar?
Det är oftast då man bedömer det ja, går att ändra om det finns behov.

Håller tummarna att jag får behålla min till jobbet då.

Förmånsbil som AG hävdar behövs för jobbet bör man väl få 9 kr milen att behålla åtminstone väl, även om nettoavdraget försvinner från förbehållsbeloppet? (Betalar bränslet själv som jag förbrukar)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp