Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mer bolån eller samlingslån?

Hej!
Jag har funderingar på min nuvarande lånesituation.
Har 5 st olika blancolån på totalt 242 tusen med räntor på 7-12% som kostar mig runt 3500 kr per månad
Äger en fastighet som är taxerat till 2,3 mil., där jag har bolån på drygt 400 tusen och kostnaden 785kr per månad.
Har sjukersättning på 14500 kr per månad före skatt och bostadstillägg på 4700 kr.
Inga betalningsanmärkningar.
Har tyvärr ingen som kan vara medsökande till nya lån.
Är det möjligt att baka in dessa blancolån och låna på huset el hur ska jag gå till väga?
Vill ju gärna "bli av" med dessa blancolån utan att sälja huset.
Jag vet inte riktigt hur jag ska för att ordna upp det här.
Tacksam för svar.
Mvh Olov

Jag hade absolut försökt baka in de andra lånen i bolånet. Du har ju en låg belåningsgrad på huset så det lär gå. Och då får du bättre ränta än att ta ett samlingslån för att lösa de andra 5 lånen. Lycka till!

?Tack för ditt svar! Är det möjligt trots min något låga inkomst? Bankerna har ju en tendens att hänga upp sig upp det?
Hur ser dom på det? Jag har skött alla betalningar fläckfritt så här långt och det borde ju betyda något

?Tack för ditt svar! Är det möjligt trots min något låga inkomst? Bankerna har ju en tendens att hänga upp sig upp det?
Hur ser dom på det? Jag har skött alla betalningar fläckfritt så här långt och det borde ju betyda något
Borde funka, gör en kvar att leva på kalkyl (KALP) som underlag till banken. Skillnaden mellan husets värde och ditt bolån borde vara en tillräckligt säkerhet för banken.

Ok. Finns det Kalp kalkyler man kan göra själv på nätet? i så fall vilken`är bra?
Ja...det kan tänkas atr banken säger ja....
Ska jag ta ett nytt lån på huset på dessa 242 tusen eller lösa det med ett nytt på 642000?
vilket är bäst?
Det jag har negativt mot mig är ju blancolånen på 242000 som drar ner betyget så att säga.
Även om jag löser dom med ett nytt bolån så verkar det svårt att få igenom el?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.....

Hör med flera olika banker och var ärlig med din ekonomiska situation. Jag har personligen bra erfarenhet av SBAB. Banker vill ju faktiskt låna ut pengar, de tjänar ju pengar på det. Försök att få till ett lån som inkluderar bolån och blancolånen. Om du trots allt vill behålla ditt bolån som det är, kan du söka ett samlingslån på dina blancolån. Använd låneförmedlare eller annars kan jag rekommendera Northmill bank med sitt Reducekoncept, maxbelopp 300 000 kr. De tar över krediterna och ger då en garanterat sänkt ränta. Bästa räntan borde du dock få om du bakar in blancolånen i bolånet.

Tack för ditt svar!
P.ga av sjukdom och sjukdomsvistelse har jag blivit tvungen att ta ytterligare små krediter för att klara mig (6 olika kreditgivare)
som tex Klarna, Rememember och Collector mfl. med summor på 3-8000 tusen. Inte alltför högt, Den sammanlagade skulden är ca 22 tusen utöver de 5 större blancolånen. Inte alllför höga summor. Det blir ca 266 tusen allt tillsammans med blancolånen
Känner mig ångerfull att jag har dessa mindre krediter också, men tyvärr har jag inte haft något val.
Men att förklara detta för banken känns oerhört svårt för mig. Det gruvar jag mig för...
Vad jag ska säga och Känns rätt negativt för mig i en låneansökan. Är det så eller är det bara något jag inbillar mig?
Jag betalar av det dom vill ha varje månad mycket noggrant och kanske någon hundring extra totalt om jag har råd, men det tar en himla tid.
Det rör sig om 2-300 kr per månad på varje kredit. Räntan är 20 orocent.
Dessa krediter drar väl ner mitt lånebetyg el?

Nu undrar jag hur jag ska göra ? Hur är chanserna för mig att låna detta på huset?
Ska jag dela ipp krediterna och blancolånen eller hur ska jag göra?
År det bättre att avvakta och försöka betala av det jag kan på krediterna så gott det går el hur ska jag gå till väga.`??
Ska jag ändå söka på bankerna enligt tidigare inlägg?. Allting är ett himla tjorv och jag vill inte att bankerna ska dömma mig som en person inte har kontroll på min ekonomi-
Jag har kontroll på min ekonomi. men min sjukdom har ställt till det för mig. Det är lått att det blir så här.
Det vore oerhört skönt att få ordning på det här så jag kan sova på nätterna.
Mvh Olov

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp