Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Medlåntagare

Kan någon förklara förenklat vad som händer med medlånetagaren när ett gemensamt lån ingår i en skuldsanering? Fortsätter månadsbeloppet som vanligt för medlånetagaren tills skuldsaneringen är klar? Vad händer efter att skuldsaneringen är klar? Medlånetagaren får ingen anmärkning?
Medlåntagaren betalar precis som vanligt tills lånet är avbetalt. När skuldsanering är kvar är det fortfarande medlåntagaren som betalar vidare du är färdigt och skulden ligger inte mer på ditt ansvar.
Nej blir ingen anmärkning om det betalas som det ska av den andre

Inte bara eventuellt va? Det blir väl inte ett mer tydligt exempel utav gynnande utav borgenär :D

Däremot, kan bli ganska svårbevisat för dom övriga borgenärerna såvida inte skatteverket eller liknande är med där på ett hörn.
Större synd är, tycker jag, att medlåntagare får betala hela lånet.

Medlåntagaren betalar precis som vanligt tills lånet är avbetalt. När skuldsanering är kvar är det fortfarande medlåntagaren som betalar vidare du är färdigt och skulden ligger inte mer på ditt ansvar.
Nej blir ingen anmärkning om det betalas som det ska av den andre
Tack. Vad händer om jag under skuldsaneringen jobbar extra(1000-3000kr) och swishar då och då till medlåntagaren? Vad händer om jag betalar till medlåntagaren efter skuldsanering är klar?

Tack. Vad händer om jag under skuldsaneringen jobbar extra(1000-3000kr) och swishar då och då till medlåntagaren? Vad händer om jag betalar till medlåntagaren efter skuldsanering är klar?
Blir ju gynnande av borgenär och då ska ju skuldsanering avbrytas. men ska du nu göra det ändå så ta ut extra kontanter när du handlar istället och betala hen i cash. Omöjligt för dem att se det om inte medlåntagaren själv skvallrar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp