Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Medlåntagare vid utmätning

Hallå hej,

Snabb fundering som jag inte fått svar på:

Tar medlåntagaren över lånen i sin helhet om jag inte längre kan betala? Eller står jag som huvudlåntagare men räkningarna skickas till medlåntagaren?

Får snart utmätning på lön och jag ska söka skuldsanering i framtiden.

Om medlåntagaren fortsätter att betala på lånen kommer jag kunna ha de med i en sanering?

Lånet ingår i din sanering, men medlåntagare måste fortsätta betala för att inte själv hamna hos fogden. När din sanering är klar blir din medlåntagare skyldig att betala det som återstår av lånet.

Hallå hej,

Tar medlåntagaren över lånen i sin helhet om jag inte längre kan betala? Eller står jag som huvudlåntagare men räkningarna skickas till medlåntagaren?

Om medlåntagaren fortsätter att betala på lånen kommer jag kunna ha de med i en sanering?
Släpp begreppet medlåntagare och huvudlåntagare. Ni är 2 jämbördiga låntagare som skrivit på att rubbet betalas solidariskt, kan då ena inte betala, eller får skuldsanering, så får det som blir kvar betalas av den andra.

Hallå hej,

Medlåntagaren måste betala hela månadsbeloppet oavsett. Görs inte detta hamnar hen också hos kfm.

Men ingår en gemensam skuld i en skuldsanering alls, såvida inte bägge parterna har skuldsanering?

Men ingår en gemensam skuld i en skuldsanering alls, såvida inte bägge parterna har skuldsanering?
Det gör den. Medlåntagaren betalar månadsbeloppet. Den får även betalt procentuellt en gång/år från saneringen.

Vad händer med skulden efter en fullgjord skuldsanering, när bara en av två låntagare har genomgått en skuldsanering?
Det som är kvar efter en sanering, OM där är nåt kvar betalas som vanligt tills skulden är fullt betald :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp