Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Medlåntagare vid skuldsanering

Hej!
Jag har nu skickat in en ansökan om skuldsanering där jag har totalt 3 lån med medlåntagare.
Jag vet att personerna blir betalningsskyldiga när jag inte kan betala.
Den ena är min mor och den andra är sambon, kan jag fortsätta betala via vårat gemensamma konto eller ”ser” det dåligt ut inför saneringen?

Detsamma gäller lånet som min mor är medlåntagare på, jag har ju skött betalningarna hittills från mitt konto, ska jag fortsätta betala eller är det bättre att hon sköter betalningarna via hennes konto?

tack för svar.

Senast ändrad:
Du ska inte betala någon utav dessa för då gör du dig skyldig till gynnande utav borgenär.

Jag vet men min medlåntagare kommer ju att betala. Det är det som är frågan, dom kommer ju bli betalningsskyldiga.

Jag vet men min medlåntagare kommer ju att betala. Det är det som är frågan, dom kommer ju bli betalningsskyldiga.
Då är det de som ska sköta betalningarna också. Inte du, och framförallt inte från dina konton.

Då är det de som ska sköta betalningarna också. Inte du, och framförallt inte från dina konton.
Men vi betalar från ett gemensamt konto då vi har delad ekonomi. Är det då bättre att hon öppnar ett nytt konto och betalar därifrån?

Fast du får betala nu fram till du får besked om avslag eller inledande ! Inga problem!

Men vi betalar från ett gemensamt konto då vi har delad ekonomi. Är det då bättre att hon öppnar ett nytt konto och betalar därifrån?
Din mor måste sköta betalningarna från sitt konto.

Din sambo kan säkert (bara tantgissning) betalningen från ert gemensamma konto, men se till att det är hon som faktiskt skriver under med sitt bank-id. Eller krävs båda? Isåfall borde hon göra det från ett konto som bara är hennes.

Din mor måste sköta betalningarna från sitt konto.

Din sambo kan säkert (bara tantgissning) betalningen från ert gemensamma konto, men se till att det är hon som faktiskt skriver under med sitt bank-id. Eller krävs båda? Isåfall borde hon göra det från ett konto som bara är hennes.
Bara om han får inledande ! Fram till avslag eller inledande får han betala som han vill !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp