Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Medlåntagare, syns på uc?

Jag undrar om man är medlåntagare syns det då och påverkar sin UC. Jag har berättat om min ekonomiska sits för min syster. Och då visade sig att hon sitter oxå i skiten med dåliga lån. Har då tänkt att om vi hjälper varandra med samlingslån och är medlåntagare till varandra så har vi kanske större chans och komma tillrätta med ekonomin. Är detta den bra lösning?

Tanken är god.
Som medlåntagare får du lånet i knäet om det andra inte betalar. Så om tex din syrra väljer att fly fältet blir det du som får betala allt, och givetvis tvärtom också. I ert fall är det nog en förtroendefråga. Ni kanske kan få ett lån ihop, övriga förutsättningar framgår inte av ditt inlägg

Jag har idag två st stora samlings lån och det är hos Handelsbanken på 300k och från början var det 650k , sen ett hos bank Norwegian på 240k ..båda har jag medlånetagare ! Det är också dom lånen jag ångrar mest att jag tog för faller man till utmätning varje månad blir det jobbigt och tufft ! Hittils har vi klarat det , men det är jobbigt och framförallt tär det att man måste klara av just dom lånen ! Skulle inte rekommendera att göra det faktiskt ! Även om tanken är fin , så är det inte värt det i slutändan !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp