Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Meddelandelån Sverige (officiell tråd)

Blev beviljad lån hos meddelande lån o har betalnings anmärkningar men betalat all skulder hos kronofogden. Va sen nu med ett lån hos meddelande lån som gick till inkasso men fick avbetalning plan inga problem

Hur seriösa är Meddelandelån när de plötsligt nekar låneansökningar? Har betalat tillbaka samtliga lån jag haft hos dem i god tid. Nu när jag skulle ansöka om ett nytt blir jag nekad med motiveringen "att jag ej är kreditvärdig". Till saken hör att jag har bättre kreditbetyg än på länge.

När jag påtalat detta för Meddelandelån så vägrar de svara. Vill Meddelandelån ha kunder som inte klarar av att betala?

Något nytt om "Meddelandelån",är dom lika krångliga att låna av efter inkasso?.

Fick till svar att man är spärrad i två år efter inkasso. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Ja det skulle inte förvårna mig.Dom verkar ju ha lite olika regelverk från fall till fall.

Meddelandelån är roliga. Sista lånet lät jag gå till inasso och jag fick inte låna hos dem efteråt. För ett år sedan ansökte jag om ett lån, blev beviljad men jag ångrade mig och ringde dem och sa att jag inte ville ha pengarna.. En månad senare blev jag inte beviljad något lån alls..I dagarna fick jag ett meddelande att jag skulle låna pengar hos dem..Nåväl, det gör jag inte. Finns andra bolag. Monetti är ett bolag som jag litar på. Trevlig helg gott folk. Låna inte om ni inte behöver..

Hej någon som vet om man kan ha på snabbfinans och mobillån samtidigt? Jag har redan på snabb men såg ju att det skiljer en del i avgifter trots att det är samma bolag så jag vill ta ett större på mobil istället.

Men man vill ju inte ta en kreditupplysning i onödan så tacksam för svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp