- Meddelanden
- 299
- Mottagna reaktioner
- 109
- Poäng
- 307
Ok jag tar detta en gång till. Bramserud, jag respekterar din åsikt och alla som delar den och jag kan nog dessutom hålla med om att om man själv lägger in en spärr permanent så ska den inte gå att häva. Det är nog vettigt trots allt. MEN det som det i det här fallet handlade om i första hand var att jag INTE lagt in en permanent spärr för att hindra mig själv från att låna utan jag hade uttryckligen bett om en tillfällig och att den skulle gå att häva. Kvinnan jag pratade med gav mig ett datum när jag kunde använda deras tjänst igen. Det är detta jag var/är lite irriterad över och känner att det är inte ok av dessa lånebolag att göra så här. Men jag håller som sagt med om att en spärr man lagt in som permanent också ska vara det men att tillfälliga ska vara just tillfälliga tills man önskar annat. Easycredit exempelvis, deras spärrar är inte permanenta. Man kan ju lägga in en tillfällig spärr under en tid för att man kanske dragit på sig mycket skulder eller blivit arbetslös och vill reda ut sin ekonomi och komma ikapp men sen om ett år så kan man ju ha bra ekonomi igen och då kan det vara bra att möjligheten finns ifall en akut situation dyker upp.
Senast ändrad: