Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Maxtak hyra vid löneutmätning ?

Ja men ej värme,utan hushållsel ingår i förbehållsbelopp.o sopor,sotning,septik o vatten ingår ej heller i förbehållsbelopp,så enl kfm så måste man allrså försöka hitta ngn som hyr ut hus för max 4400 i kallhyra så det blir 7700 i boendekostnad?

Senast ändrad:
Ja men ej värme,utan hushållsel ingår i förbehållsbelopp.o sopor,sotning,septik o vatten ingår ej heller i förbehållsbelopp,så enl kfm så måste man allrså försöka hitta ngn som hyr ut hus för max 4400 i kallhyra så det blir 7700 i boendekostnad?
Eller ta en inneboende?

Har man sjukpenning är man inte svartlistad från 99 % av bostadsmarknaden.

Men har man anmärkning är man i princip hänvisad till andrahandsmarknaden, och där är hyrorna knappast lägre än på förstahandsmarknaden.

Saknar man familj eller anhöriga med förmåga/vilja att hjälpa så har man alltså att välja mellan hemlöshet och att leva under existensminimum.

Kfm ska ju inte bara se till gäldenärer intressen.
Är sällan man tar till det där, jag har gjort det ett par gånger tror jag, när folk aktivt under pågående verkställighet hittat dyraste boendet i kommunen.

Jag vet inte hur folk gör men jag upplever inte att det är ett jätteproblem att få bostad ens för dom vi avhyser.. och då är jag i en kommun där köerna är långa. Jag har nästan 10 års kötid att räkna med. Kollade nu och blev 27e i tur på en 2a ett skapligt område. Men göldenärerna löser det på något vis

En fråga angående detta. Jag är ensamstående med två barn och har löneutmätning och en hyra på 5890:- är även detta en risk så de kan ”tvinga” mig flytta?

Våran hyra är på 11000 , vi har 6 barn i en fyra,
Bor i en liten kommun så kmf undrade om hyran stämde och ville se en hyresavi, men sen va det inget mer om det...
så ja hoppas inte dom kommer säga nått sen heller

Våran hyra är på 11000 , vi har 6 barn i en fyra,
Bor i en liten kommun så kmf undrade om hyran stämde och ville se en hyresavi, men sen va det inget mer om det...
så ja hoppas inte dom kommer säga nått sen heller

Med sån stor familj är 11000 inte något problem.
Maxtaket för hyra att godkänna vore 10000 till..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp