Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Maxtak hyra vid löneutmätning ?

Har man sjukpenning är man inte svartlistad från 99 % av bostadsmarknaden.

Men har man anmärkning är man i princip hänvisad till andrahandsmarknaden, och där är hyrorna knappast lägre än på förstahandsmarknaden.

Saknar man familj eller anhöriga med förmåga/vilja att hjälpa så har man alltså att välja mellan hemlöshet och att leva under existensminimum.

Har man sjukpenning är man inte svartlistad från 99 % av bostadsmarknaden.

Men har man anmärkning är man i princip hänvisad till andrahandsmarknaden, och där är hyrorna knappast lägre än på förstahandsmarknaden.

Saknar man familj eller anhöriga med förmåga/vilja att hjälpa så har man alltså att välja mellan hemlöshet och att leva under existensminimum.
I min stad spelar det ingen roll om du har anmärkning eller utmätning , du får lägenhet kommunalt ändå ! Om du har lön eller försörjningsstöd spelar ingen roll :) skiljer nog väldigt mycket från kommun till kommun :)

Kan tänka mig det blir mest problem att få lägenhet kommunalt i dom större typ Stockholm , Göteborg , Malmö

Men bostsdskön är alltjämt ett problem. I min kommun är det 6 år för en tvåa med "rimlig" hyra.

Kfm börjar löneutmätning och skickar även ett brev att vi måste flytta inom 9 mndr till ett mindre dyrt boende.deras maxtak för boende enligt dom är 7700 för makar inkl allt?kan detta stämma och hur ska vi hitta nytt boende med bet anmärkningar?
några lån får vi ej o ingen kan hjälpa oss.kfm menar att det är lätt o hitta nytt boende?o blir vi hemlösa så kan ju det ej hjälpas enl dom

12000 med värme el o allt.hittade detta i sista stund efter 1.5 års letande då huset vi hyrde innan skulle säljas,hade samma hyra innan o då var det ok?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp