Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Maxlån hos Thorn/L'easy

Funderar på ett "litet" samlingslån hos Thorn/L'easy för att få bort lite krediter som syns på UC och skulle därför vilja ha ett par svar från någon med erfarenhet av dessa lån.

1. Tar de aldrig sin kreditupplysning från UC, inte ens vid maxlån? Alltså, riskerar man ingen UC-förfrågan?
2. Syns lån från Thorn/L'easy i en upplysning från UC?
3. Går det att få maxlånet? Har inte sett någon som fått det här...
4. Får man sämre ränta om man inte vill handla av dem?

dom tar D&B & Soliditet (Bisnode Kredit)

om att få ta max bestämer väll dom vad dom anser att du kan återbetala.
ingen aning om du får sämre ränta om du inte handlar av dom, tycker att du ska kolla hos en bank. tex hos dom du fick tips av i din andra tråd. du har ju även lendo där du kan söka, då får du bara 1 uc på dig.

dom tar D&B & Soliditet (Bisnode Kredit)

om att få ta max bestämer väll dom vad dom anser att du kan återbetala.
ingen aning om du får sämre ränta om du inte handlar av dom, tycker att du ska kolla hos en bank. tex hos dom du fick tips av i din andra tråd. du har ju även lendo där du kan söka, då får du bara 1 uc på dig.

Jag jobbar på att förbättra min UC score och måste vänta med Lendo tills jag är närmare 0 FF. Ett sätt att förbättra UC:n är ju att ta bort krediter som syns, därav frågeställningarna ovan. Jag har försökt via Lendo, Myloan, Axo Finans, samt några andra och har nu för många FF för att vara intressant för bankerna, trots att min score är bättre än någonsin (14,8 mindre bra).

Jag avser alltså lösa billånet och ett kreditkort med ett lån från någon som inte syns hos UC, bara för att få en bättre score och trots att räntan blir sämre. Är inte det bevis nog på hur sjukt vårt system med UC är?

Senast ändrad:
...men efter att ha läst en del i tidigare trådar verkar det som om Thorn är ganska svår - både att få maxlån, lägre räntan och slippa säljare som villkorar lånet med att man måste köpa något också.

Ingen som kan fylla på med information om detta lån syns hos UC? Antar att det inte gör det eftersom de tar Bisnode, men vill vara säker...

Erbjöds bara 15000 till 21-22% ränta så jag tackade nej. Kan dock inte se att de gjort någon kreditkoll via Bisnode...

Vad hade du för förutsättningar via D&B, jag har tre frågor hos dem, och funderar också på Thorn lån, men som många skrivit verkar de omöjliga, jag vill inte heller belasta min UC, utan bli av med en del skrot, Skulle va intressant och höra om alla som sökt lån hos de fått en så hög ränta.. Trist i såna fall!

Två frågor från Sevenday, tagna i februari och augusti i år. Vet inte min score hos dem, inte värt att hålla koll på för min del.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp