Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Maria N's väg mot att bli skuldfri

Men det som gjort att du fått restskatt?
Ja, mina skulder hos KF har ej blivit inrapporterade någon ränta på, enbart kapital. Visste ej att de gjorde så när skulderna låg hos KF. Alla andra år innan jag gjorde utmätning så har de alltid bockats av mot ränta, men inte nu. Därav blev det fel.

Jag har jämkat båda gångerna innan min utmätning. Det står tom i mitt beslut om utmätning att jag jämkar, men dem har aldrig tagit dem "extra pengarna" jag jämkar bara på vanliga lönen, inte extra jobbet. Men man kan jämka där med om man vill.
Tack för svar

Ja, mina skulder hos KF har ej blivit inrapporterade någon ränta på, enbart kapital. Visste ej att de gjorde så när skulderna låg hos KF. Alla andra år innan jag gjorde utmätning så har de alltid bockats av mot ränta, men inte nu. Därav blev det fel.
Kan man inte ändra det, att skriva i den ränta som tickat under året? Eller det fungerar kanske inte så då räntan betalas genom KF?
Då kan man kanske inte jämka då egentligen?

Kan man inte ändra det, att skriva i den ränta som tickat under året? Eller det fungerar kanske inte så då räntan betalas genom KF?
Du måste ju betala på räntan för att kunna dra av den. Tyvärr bestämmer man inte det själv

Räntan tickar på med råge, men jag har inte betalat in på räntan och då får man ej göra avdrag för det tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp