Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Marginalen omstartslån

Men om du har en lägenhet (räkneexempel) som är värd 1.000.000 och du har låg belåning, säg 200.000 - Då bör väl alla banker/lån vara intresserade för då är det ett lån med säkerhet och en bra säkerhet dessutom?

Eller hur definierar man låg belåningsgrad?

Låt oss säga att bostaden har en belåning på 3mille men är värd 5. Skulle de vara enkelt att få 2 mille i lån då?

Låt oss säga att bostaden har en belåning på 3mille men är värd 5. Skulle de vara enkelt att få 2 mille i lån då?

Enkelt hade det inte blivit och i synnerhet inte det beloppet...Men kanske 150-200.000.

Det är väldigt lätt lån att få, så länge du har en bostad med låg belåning att sätta i pant. Annars blir det tuffare.
Har du haft detta lån? Hur funkar det om jag som ensam står på lånet men vi är två som äger bostaden? På hemsidan står det att skulder till kronofogden är ok. Är det bara lockbete eller är det möjlighet att få lån där som man lösa sina skulder med? Tycker man läser att det är få som får sån här lån beviljade. För mig skulle det betyda allt just nu…men vet inte om jag ens törs ringa och fråga.

Du kan aldrig stå själv på lånet eftersom ni är två som äger bostaden.Det här lånet vänder sig först och främst att lösa skulder hos kronofogden eller reda ut sina dåliga ekonomi att inte hamna hos KF. Så du måste vara öppen med din partner innan du kontaktar mariginalen!!

Jag har det lånet. Har bolån på 3.2 mkr och betalar mellan 18-19000 i månaden. Undvik om du kan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp