Så tragiskt med alla dessa lånebolag som går ut och profilerar sig med "omstartslån".
Men tar ju självklart UC, sen säger dom nej om man har för många förfrågningar eller dålig credit.
Finns ju en anledning att ekonomin blivit dålig. Men man vill göra rätt för sig. En person som har skitbra credit store och inga förfrågningar behöver inte hjälp med lån hos dessa firmor. Min vän behövde omstartslån, skulder på 280 000, inga anmärkningar, men för många förfrågningar.Fast jobb, Nettoinkomst 43 000 per månad, ville låna 280 000 och amortera 24 000 per månad. Men dom sa nej.
Jag kan förstå osäkerheten hos lånebolag, när man har för många förfrågningar. Men då kan man ju faktiskt gå igenom med kunden vad man har för skulder. Be kunden om fullmakt att ringa och kolla upp alla uc förfrågningar. Man kan faktiskt jobba lite för att det ska bli bättre. Alla vinner på det.
Men jag vet faktiskt inte vad lånebolagen vill. Dom kallar det allt möjligt, omstartslån, vi godkänner t.o.m betalningsanmärkningar. Men det är inte många som får det.
Bättre det startas något rejält bolag som verkligen jobbar och tar reda på saker.
Då hade bolagen kunnat låna ut till fler och tjänat mer pengar.
Tragiskt.
Jag har haft upp till 50000 kr på Svea och skuldfinsnsieringKan någon som fått Sveas Skuldfinansieringslån ihop med en borgensman berätta hur lånet redovisas på UC. Är det endast för huvudlåntagaren den syns?
Svea lånade ut till mig 50000 utan medsökanden tror regler är så nu medMax 50 000 med en medsökande? Det var lite hårt. Det är väl den medsökandes ekonomiska situation som bestämmer hur stort beloppet blir...
Jag har deras kreditkort sedan några år tillbaka.Intressant att någon nämnde JAK banken. Man ser i princip aldrig reklam för dessa och hamnar väldigt långt ner om man exempelvis googlar på lån. Finns det någon här som lånat eller på något annat sätt nyttjats deras tjänster?
Har också haft Svea skuldfinansiering med säkerhet i min fastighet.Jag har haft upp till 50000 kr på Svea och skuldfinsnsiering
Behövde inte då borgensman
Nu vet jag inte hur mycket du behöver låna ..
De tar UC
Jag har också haft deras lån för många år sen men hade då borgenär och 100000 kr i lånJag har deras kreditkort sedan några år tillbaka.