Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Marginalen Omstartslån eller Svea Special lån?

Hej.

Jag är i behov av ett lån på ca 150000 som jag tänkte betala av andra lån o krediter med. Jag har 3 anmärkningar som försvinner i mars, juli o oktober i år.
Jag kan dessvärre inte vänta tills dessa försvinner utan behöver ta lån direkt.
Dels för att jag ligger efter med några räkningar nu + att få ner kostnaden varje månad så att man inte släpar efter med nåt. Risken är ju då att till slut hamna hos kronokalle igen o jag vill verkligen inte komma dit igen
Tanken är att fram tills oktober ha ett lite dyrare lån än flera andra dyra lån för att sedan ta ett vanligt lån hos min bank när anmärkningarna försvunnit .
Har tittat lite på svea o marginalen men undrar om nån har någon erfarenheter av dessa o delge sig av?
Vilka är lättast/svårast?

Min score är 20%, förfrågningar 13 st, ca 210000 årsinkomst och 3 synliga krediter varav 2 är på hus lånet. Sista är hos Avida 50000. Underskott 27000.

Mvh

Har du en borgensman eller något annat av värde att lämna som säkerhet?

Kan någon som fått Sveas Skuldfinansieringslån ihop med en borgensman berätta hur lånet redovisas på UC. Är det endast för huvudlåntagaren den syns?

D
Hej.

Jag är i behov av ett lån på ca 150000 som jag tänkte betala av andra lån o krediter med. Jag har 3 anmärkningar som försvinner i mars, juli o oktober i år.
Jag kan dessvärre inte vänta tills dessa försvinner utan behöver ta lån direkt.
Dels för att jag ligger efter med några räkningar nu + att få ner kostnaden varje månad så att man inte släpar efter med nåt. Risken är ju då att till slut hamna hos kronokalle igen o jag vill verkligen inte komma dit igen
Tanken är att fram tills oktober ha ett lite dyrare lån än flera andra dyra lån för att sedan ta ett vanligt lån hos min bank när anmärkningarna försvunnit .
Har tittat lite på svea o marginalen men undrar om nån har någon erfarenheter av dessa o delge sig av?
Vilka är lättast/svårast?

Min score är 20%, förfrågningar 13 st, ca 210000 årsinkomst och 3 synliga krediter varav 2 är på hus lånet. Sista är hos Avida 50000. Underskott 27000.

Mvh
du kommer inte få något av de lånen på så högt belopp. Max 50 med en medsökande

D

du kommer inte få något av de lånen på så högt belopp. Max 50 med en medsökande
Max 50 000 med en medsökande? Det var lite hårt. Det är väl den medsökandes ekonomiska situation som bestämmer hur stort beloppet blir...

Jag testade att höja min kredit hos Avida med en medsökande. Fick dessvärre avslag även fast min medsökande har god ekonomi, 385k i inkomst, inga anmärkningar, 0.2% uc risk m.m.
Fick till svar att jag hade för hög uc risk så det verkar inte som om de tog hänsyn alls till att ha en medsökande!
Frågan är ju då om marginalen eller Svea tänker lika dant??

När jag fick samlingslån beviljat hos Svea Skuldfinansiering så godtog de inte medsökande utan krävde säkerhet i form av min fastighet.

Jag håller kontakten med Svea just nu, och det enda som efterfrågats hittills är en medsökande.

Jag testade att höja min kredit hos Avida med en medsökande. Fick dessvärre avslag även fast min medsökande har god ekonomi, 385k i inkomst, inga anmärkningar, 0.2% uc risk m.m.
Fick till svar att jag hade för hög uc risk så det verkar inte som om de tog hänsyn alls till att ha en medsökande!
Frågan är ju då om marginalen eller Svea tänker lika dant??
Avida kan fara någonstans. Har du testat med jakbanken?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp